شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حجت‌الاسلام علی اصغرهمتیان

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان از آمادگی و میزبانی ۵۰ مدرسه علمیه ویژه ورودی های جدید سطح یک در استان قم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان، معاون آموزش حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت برگزاری آزمون کتبی داوطلبان ورود به حوزه علمیه اظهار کرد: بحمدالله حضور پرشور داوطلبان ورود به حوزه علمیه قم را شاهد بودیم و ۵۰ مدرسه علمیه در استان قم اعم از قنوات و جعفریه پذیرای قبول شدگان سطح یک خواهند بود.

معاون آموزش حوزه علمیه قم افزود: خوشبختانه فرایند جذب و پذیرش داوطلبان از مدت ها قبل شروع شده و امروز شاهد برگزاری آزمون کتبی علاقه مندان ورود به حوزه بودیم که از روز شنبه نیز مراحل بعدی در دستور کار است تا ان شاءالله همزمان با شروع سال تحصیلی برنامه ها به صورت منجسم تر ارائه گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح موفق «میثاق طلبگی» اشاره کرد و گفت: تاکنون دو دوره طرح میثاق برای داوطلبان جدید الورود برگزار شده است و باز هم برگزار خواهد شد، این برنامه دو اتفاق ارزشمند را رقم می زند، یکی شناخت جوانان از حوزه و آشنایی باجزئیات حوزه و رسالت آن و دیگر، شناخت مشاوران، دست اندارکاران امر سنجش و پذیرش از داوطلبان ورود به حوزه که بسیار ارزشمند و کلیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان کرد: میثاق طلبگی و حضور فعالان مشاوران و کارشناسان برای پاسخگویی به سؤالات داوطلبان باعث می شود که افراد انتخاب آگاهانه تری داشته و عزم جدی برای ورود به حوزه داشته باشند.

وی به ویژگیهای داوطلبان جدید الورود حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ده سال در طرح میثاق طلبگی حضور مستمر داشته ام و امروز هم کم و بیش با آن طرح همراه هستم، باید بگویم داوطلبان امروز و عصر جدید دارای استعدادهای خوبی هستند، انگیزه بالایی دارند و نسبت به نظام اسلامی دغدغه مند می باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم افزود: در گفت وگوهای شخصی که با برخی از داوطلبان داشته ام، دیدم که خوب می دانند تمدن نوین اسلامی که پایه گذاری شده است، مسیرش از حوزه و سربازی امام عصر(عج) می گذرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha