شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت: منافقین در « عملیات مرصاد»، آنچه از مردم بی گناه در سرراهشان بودند کشتند و در بیمارستان اسلام آباد غرب ، مجروحان را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در خطبۀ اول نماز جمعه این هفته، گفت: امروز که پنجم مرداد است، به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده، در سال 58 در چنین روزی اولین خطبه نماز جمعه ، توسط آیت الله طالقانی، با حکم حضرت امام (ره) اقامه شد.

وی در ادامه گفت: بنیانگذار نماز جمعه خداوند متعال است، اصلا نماز جمعه به امر پروردگار متعال، طبق آیه شریفه در سوره مبارکه جمعه، خداوند مومنان را به حضور در این نماز دعوت می کند.

حجه الاسلام والمسلمین غفوری، در خصوص جایگاه و منزلت حضور در نماز سیاسی، عبادی جمعه، گفت: بر اساس روایات اسلامی اگر کسی در نماز جمعه شرکت کند گناهان گذشته اش بخشیده می شود.

امام‌جمعه کرمانشاه در خطبۀ دوم نماز جمعه این هفته، با اشاره به روز پنجم مرداد، سالروز عملیان ظفرمند و غرور آفرین مرصاد، به عنوان روز کرمانشاه نام گرفته که البته بجاست، گفت: استان کرمانشاه، استانی بوده که در دوران دفاع مقدس، سهم بسیار زیادی داشته ، فی الواقع جنگ در این استان آغاز و در این استان به پایان رسید.

نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: دشمن که از منطقه غرب کشور به این استان حمله کرد، یعنی به شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب وارد شد، پایان کار هم «عملیات مرصاد » بود که با آن ، جنگ هم به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، گفت: منافقین در مرداد سال ۱۳۶۷ دست به جنایات زیادی زدند، اما در عملیات مرصاد، با فرماندهی شهید سپهبد صیاد شیرازی ، در « تنگه مرصاد » متوقف و نابود شدند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه از مردم خواست ، برای اهدا خون، اهمیت ویژه ای داشته باشند، تا به سلامت بیماران هم کمک شده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha