شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: رژیم کودک کش بداند که به قدرت خدا جبهه مقاومت هر روز قدرتمندتر شده و به زودی مشت پولادین مقاومت بر سر شما فرود آمده و نابودتان خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: خودم و شما نمازگزاران محترم را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌نمایم.

وی ادامه داد: سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد سال ۶۷ را گرامی می‌داریم که در راه امنیت و آسایش ملت جوانان ملت در برابر مزدوران ایستادند.

امام جمعه سلفچگان افزود: در هفته‌ای که گذشت رهبری معظم انقلاب دیداری با نمایندگان مجلس داشتند که رئیس جمهور منتخب آقای دکتر پزشکیان هم حضور داشتند.

وی بیان کرد: شاید مهمترین نکته‌ای که در سخنان رهبری معظم انقلاب دیده می‌شود این باشد که فرمودند: در مسائل مهمّ کشور هم باید صدای واحدی از کشور شنیده بشود. در مسائل مهمّی که البتّه تشخیصش با شما است، یک جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولین گوناگون، یک حرف بزنند تا آن کسانی که در دنیا گوش تیز کرده‌اند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، مأیوس بشوند؛ یک صدا باید شنیده بشود.

امام جمعه سلفچگان ادامه داد: همان طوری که قبلا هم اشاره شد در این دوران مهمترین عامل پیشرفت کشور را می شود اتحاد و همدلی نام برد چه بین مسئولین(دولت و مجلس و سایر قوا) چه همدلی و وفاق بین مردم لذا از طرح مسائلی که اختلاف و شکاف بین آحاد ملت را زیاد می نماید باید پرهیز کرد.

وی به دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: حادثه‌ی تلخ سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی سبب شد که دولت سیزدهم یک سال زودتر پایان یابد و لازم است از دکتر مخبر و همکاران ایشان تشکر کنیم که در این دو ماه هم در اداره‌ی کشور و هم در برگزاری دو انتخابات بسیار تلاش کردند و لازم است یادی کنیم از شهدای خدمت با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: دولت چهاردهم هم به زودی کارش را آغاز می‌کند و مهمترین وظیفه ریاست محترم جمهوری معرفی کابینه به مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان داشت: خواسته ی مردم ما همان خواسته ی رهبری معظم انقلاب است، ان‌شاء‌الله یک مجموعه‌ی هیئت وزیران خوب، کارآمد، به‌دردبخور، متدیّن و انقلابی‌ای سر کار بیایند و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند. این دعای ما است، امید ما است.

امام جمعه سلفچگان حمله پهپادی یمن به تل آویو را مورد توجه قرار داد و گفت: بامداد جمعه قبل یک فروند پهپاد انتحاری دوربرد انصارالله با دورزدن سامانه پدافندی گنبد آهنین به یکی از برج‌های بزرگ پایتخت سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی اصابت کرد، این حمله بسیار مهم و راهبردی است.

وی ابراز داشت: مهمترین پیام این حمله ضعف سامانه های پدافندی میلیاردی آمریکا و توان بالای نظامی جبهه‌ی مقاومت بویژه انصارالله است که پیشرفت چشمگیری داشته و این حملات حاشیه‌ی امن رژیم کودک کش را با چالش روبرو کرده است و این قدرت محور مقاومت از برکات و ثمرات دوران دفاع مقدس بوده و از روح انقلاب اسلامی نشأت می‌گیرد.

وی گفت: البته اینجا لازم است مجددا اشاره ای به مظلومیت مردم فلسطین و غزّه داشته باشم، همان طوری که شاهد هستیم حملات بر علیه این مردم بی دفاع بیشتر شده و متأسفانه سکوت کشورهای اسلامی همچنان ادامه دارد.

امام جمعه سلفچگان خاطر نشان کرد: رژیم کودک کش بداند که به قدرت خدا جبهه مقاومت هر روز قدرتمندتر شده و به زودی مشت پولادین مقاومت بر سر شما فرود آمده و نابودتان خواهد کرد.

وی به ۵ مرداد و روز نمازجمعه اشاره کرد و بیان داشت: پنجم مرداد سالروز اقامه‌ی اولین نمازجمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی رضوان الله علیه می باشد که لازم است چند نکته را متذکر شوم: اول: برکات نمازجمعه در روایات متعددی مطرح شده که به یک روایت اشاره می کنم. قال رسول الله – صلی اللهُ علیْهِ و الِهِ - : اِذا کانَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ کانَ عَلی کُلِّ بابٍ مِنْ اَبوابِ الْمَسْجِدِ مَلائِکَةٌ یَکْتُبُونَ الْاَوَّلَ فَالْاَوَّلَ فَاِذا جَلَسَ الْاِمامُ طَوّارَ الصُّحَفَ وَ جاءُ وا یَسْتَمِعُنَ الذِّکْرَ؛ چون روز جمعه فرا رسد، بر درب هر مسجدی ملائکه می نشینند و نام مردم را به ترتیب ورود اول و دوم و سوم می‌نویسند تا وقتی که امام جمعه در جایگاه خود قرار گرفت، پرونده ها را جمع می‌کند و به ذکر (خطبه ها) گوش فرا می دهند.

وی افزود: دوم: لازم است در این روز یادی کنیم از امامان جمعه ای که در سالها در سنگر نمازجمعه انجام وظیفه کردند بویژه حضرت آیت الله طالقانی و شهدای محراب و امامان جمعه ای که دار فانی را وداع گفتند و برای موفقیت امامان جمعه ای که صادقانه در این سنگر تلاش می‌نمایند دعا می کنیم.

امام جمعه سلفچگان افزود: سوم: لازم است از نمازگزاران جمعه، برادران و خواهران محترم و دانش آموزان عزیزی که بسیار پرشور و با نشاط در نمازجمعه شرکت می نمایند و از اعضای ستاد نمازجمعه سلفچگان و از مجریان و قاریان و مؤذّنین محترم قدردانی نموده و برای همگان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha