شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
۲۳

حوزه/ امام جمعه محلات تصریح کرد: حقیقتاً نهاد نماز جمعه پایگاه فرهنگی و خدمت به مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ربانی، طی سخنانی در شورای اداری شهرستان محلات ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هر چند که تجلی نهاد نماز جمعه در روز جمعه و بیان دو خطبه است اما نهاد نماز جمعه، یک پایگاه فرهنگی و خدمت است.

وی افزود: شهید آل هاشم نمادی از خدمت و پای کار مردم بودند و تمام نهادهای نماز جمعه اینگونه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه با تاکید بر اینکه نهاد نماز جمعه در دو خطبه خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امام جمعه در تمام هفته، شنوای مشکلات اجتماعی مردم و رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی مردم است؛ همچنین دفتر امام جمعه، پناهگاهی برای مردمی است که دارای مشکلات فردی و اجتماعی هستند.

وی با تاکید بر نگاه وسیع‌تر به نماز جمعه بیان داشت: مردم توقع دارند که خالصانه برای آنها کار کرده و دردهای آنها را احساس کنیم و با تمام وجود برای رفع مشکلات آنها کار کنیم.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم تکمیل مصلای نماز جمعه شهر نیم‌ور گفت: اساس نماز جمعه بر حضور مردم است و برنامه‌ریزی برای حضور منظم مسئولین در نمازهای جمعه انجام شود.

وی افزود: نماز جمعه آگاهی بخش مردم در تمام حوزه‌ها است و موجب اتحاد مردم می‌شود و نشاط و روحیه جمعه را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha