شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تهران

حوزه/ در جلسه هماهنگی معاونت خادمیاری و گزینش کانون‌های خدمت رضوی استان تهران اعلام شد که در سطح این استان حدود ۱۷ هزار خادمیار رضوی به فعالیت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، صفرعلی براتلو، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران طی سخنانی در جلسه هماهنگی معاونت خادمیاری و گزینش کانون‌های خدمت رضوی استان تهران که در مجموعه فرهنگی شهید غنی‌پور برگزار شد، با اشاره به این فرمایش نورانی حضرت امام (ره) مبنی بر این که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا و پیروزی خون بر شمشیر است. همه باید تلاش کنیم تا محرم و صفر به خوبی و با عظمت گرامی داشته شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد در خصوص شهید «غلامعلی رجبی» که در این عملیات به شهادت رسید، افزود: این شهید بزرگوار از شاعران آئینی و از ذاکران اهل بیت (ع) بود. اگر می‌خواهیم در سختی‌ها مقاوم باشیم، باید با سیره و خاطرات شهدا انس بگیریم و با ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی آن‌ها آشنا شویم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران همچنین از تلاش‌ها و اقدامات خادمیاران رضوی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در یک سال گذشته انجام شده، ساماندهی خوبی در خصوص گزینش خادمیاران رضوی و یاوران رضوی به عمل آمده است، البته باید درباره ثبت گزارش‌ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: استان تهران جمعیت بسیار زیادی دارد و این مزیتی برای کانون‌های خدمت رضوی است. ضمن اینکه بسیاری از نخبگان در این استان سکونت دارند و ستادهای وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در تهران مستقر است. همه این‌ها ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

براتلو بیان داشت: استان تهران ۱۷ هزار نفر خادمیار رضوی دارد که هر کدام از آن‌ها برخوردار از توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاصی هستند. اگرچه خادمیاران رضوی به صورت داوطلبانه به انجام فعالیت می‌پردازند، اما نباید فراموش کرد در دوران دفاع مقدس همین نیروهای مردمی و داوطلب بودند که توانستند پیروزی‌های بزرگ به دست بیاورند.

وی گفت: هر کدام از خادمیاران رضوی، چراغی در مناطق، محلات و شهرستان هستند. این‌ها باید هدایتگر در موضوعات مختلف به خصوص موضوعات فرهنگی باشند. کانون‌های خدمت رضوی تنها کمیته امداد نیست، بلکه این کانون‌ها باید در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرین و مبلغان و سفیران خوبی برای حضرت رضا (ع) باشند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران همچنین خطاب به مسئولان گزینش کانون‌های خدمت رضوی در مناطق و شهرستان‌ها تهران ابراز داشت: در جذب و گزینش آدم‌ها باید دقت کرد. لازم است نخبگان و موثرین را جذب کرد و به دنبال کسانی بود که میزان اثرگذاری آن‌ها زیاد باشد. جذب و تربیت نیروها باید منجر به تربیت سرباز برای امام زمان (عج) شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha