شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
۱

حوزه/ مدیر مرکز راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم تبیین مؤلفه های گفتمان زن انقلابی در سطح جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سارا طالبی طی سخنانی در مراسم اختتامیه دوره سه روزه بانوی مجاهد در استان مرکزی با اشاره به این که برگزاری این دوره در راستای ارتقای سطح مهارت بانوان در ایجاد ارتباط با مخاطبان بر اساس گفتمان دینی و انقلابی است، اظهار داشت: در این دوره سه روزه، جامعه هدف از میان بانوان جهادگر و طلبه انتخاب شده و امید است، مرکزی به عنوان اولین استان کشور بتواند گامی مؤثر در این حوزه بردارد.

وی با تاکید بر این که گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی جهانی و مورد توجه جوامع بشری است افزود: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی توجه به بانوان است و خوشبختانه این مهم مورد توجه واقع شده است.

وی بیان داشت: هویت زن انقلابی در ابعاد مختلف مورد توجه است و با پرداختن به این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را می‌توان برطرف کرد و لذا در مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان سازی هویت مطلوب زن و حرکت در مسیر تربیت زن انقلابی مأموریت اصلی تعریف شده است. ‌

طالبی همچنین گفت: گفتمان زن انقلابی باید بتواند در افق لایه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی جهادگونه عرصه‌های مختلف را فتح کرده و حتی در فضای بین‌الملل اثرگذار باشد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم گفتمان سازی هویت زن انقلابی در دنیای امروز ابراز داشت: ما در برابر دشمن در جنگ قرار داریم که قصدش زیرسوال بردن این هویت ارزشی است هر چند کم‌کاری هایی نیز در این راستا صورت گرفته است چراکه داشته‌هایمان در عرصه‌های مختلف و واقعیت را به خوبی تبیین و روایت نکرده و مورد حمایت قرار نداده‌ایم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارها و محورهای شکل‌دهی گفتمان، گفت‌وگو با مردم است که بر این امر واقف هستیم که ایجاد توانمندی بین بانوان مستلزم ارتقا است و باید توان مهارتی از منظر محتوایی را مدنظر قرار دهیم که از این رو، برگزاری دوره بانوی مجاهد در این سازمان تعریف و به مرحله اجرا رسید.

طالبی همچنین با اشاره به برگزاری دوره بانوی مجاهد در استان مرکزی برای نخستین بار در کشور افزود: هویت بخشی و گفتمان سازی هویت زن انقلابی در برگزاری دوره آموزشی بانوی مجاهد در مرکزی مورد توجه ویژه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha