دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
محلات

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه حلات دومین جلسه توانمندسازی مبلغین خواهر و برادر در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، دومین جلسه توانمند سازی مبلغین خواهر و برادر در نمازخانه مدرسه علمیه فاطمیه(س)محلات با حضور حجت الاسلام سبزعلی مدرس مؤسسه امیر بیان شهرستان قم برگزار شد.

حجت الاسلام سبزعلی بیان کرد: توانمندسازی طلاب در امر تبلیغ یکی از وظایف مهم آن هاست، در مواجهه با مردم فقه و اصول، کافی نیست بلکه در جامعه امروز مباحثی از جمله روانشناسی تبلیغ، روش بیان احکام و فن خطابه و... نیز لازم است.

وی گفت: برای صحبت و کلاس داری در مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم باید ویژگی مخاطب را شناسایی کنیم تا بتوانیم بهترین ارتباط را با او برقرار کنیم، سپس برای هر ویژگی او باید پیام،راهبرد و خط قرمز متناسب با دین و شخصیت نوجوان را مطرح کنیم.

مدرس مؤسسه امیر بیان شهرستان قم برای نمونه بیان داشت: پیام: قطعه ای از دین که متناسب با خصوصیات و نیاز نوجوان بیان می شود، راهبرد: بسته بندی شیک و روشی خلاقانه که نوجوان از طریق آن پذیرای بحث ما باشد، خط قرمز: محدوده خاصی که نباید از آن عبور کرده و زیر پا بگذاریم یعنی برای مخاطب خود احترام قائل باشیم، است.

حجت الاسلام سبزعلی در پایان به برخی از ویژگی های نوجوان در مبحث مخاطب شناسی اشاره کرد که عبارت از انتقال از کودکی به نوجوانی، غرور و مسئله آفرینی، عیب جویی و سنت‌شکنی، آغاز اجتماعی شدن مخاطب، کنجکاوی جنسی، توجه به جنس مخالف، گرایش به افراط در کارها و... است.

برگزاری دومین جلسه توانمندسازی مبلغین در محلات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha