دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
همایش فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: حوزه علمیه، به عنوان طلایه‌دار ارزش‌های اسلامی، مسئولیت سنگینی در ارائه الگوی جامع، از جمله در حوزه مدیریت مالی، بر عهده دارد. در این راستا، حوزه‌های علمیه که الگویی برای جامعه هستند، باید در رعایت انضباط اداری مالی پیش‌قدم باشند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد در همایش مدیران و معاونین اداری مالی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان که در سالن پیامبر اعظم(ص) مدیریت این استان برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، که فرمودند: «المال مال الله » گفت: «مال، مال خداست.» این بدان معناست که ما تنها امانت‌داران مال هستیم و باید در خرج کردن آن، میانه‌روی کنیم و به نیازمندان نیز توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند که اگر در خرج کردن، میانه‌روی نکنیم، آنچه را که بیش از نیاز مصرف می‌کنیم، حرام خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به کتاب «الحیات» اثر مرحوم حکیمی، گفت: "مرحوم حکیمی در این کتاب، اقتصاد را به عنوان رکن اساسی و ضروری برای انجام عبادات معرفی کرده‌اند، مرحوم حکیمی با تأکید بر جایگاه والای نماز و عبادت در دین، معتقدند اقتصاد به عنوان زیرساخت لازم برای انجام فریضه‌های دینی، نقش محوری ایفا می‌کند."

وی افزود: حکیمی با معرفی اقتصاد به عنوان "ستون عبادت"، نگاهی نو به ارتباط دین و اقتصاد داشته و بر این باور بوده‌اند که بدون داشتن وضعیت اقتصادی مناسب، انجام عبادات به شکل کامل میسر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد تاکید کرد: حوزه علمیه، به عنوان طلایه‌دار ارزش‌های اسلامی، مسئولیت سنگینی در ارائه الگوی جامع، از جمله در حوزه مدیریت مالی، بر عهده دارد. در این راستا، حوزه‌های علمیه که الگویی برای جامعه هستند، باید در رعایت انضباط اداری مالی پیش‌قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رضائی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در این همایش ضمن تشکر از تلاش‌های ارزشمند مدیران و کارشناسان اداری مالی، بر اهمیت نقش آنها در تحقق اهداف حوزه‌های علمیه تاکید کرد و با ارائه گزارشی جامع از وضعیت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه، به تشریح برنامه‌های آتی در این زمینه پرداخت.

مهندس سید مصطفی موسی کاظمی، مدیرکل عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت عمرانی و نوسازی مدارس علمیه خواهران، به تشریح پروژه‌های در دست اجرا و برنامه‌های آتی در این زمینه پرداخت و
بر لزوم ایجاد محیطی مناسب و استاندارد برای تحصیل طلاب خواهر تاکید کرد.

گفتنی است: مدیران و معاونان اداری مالی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مطالبات خود را در خصوص مسائل و چالش‌های موجود در حوزه مدیریت مالی مدارس و بهبود عملکرد این بخش ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha