شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
دهقانی

حوزه/ چهارمین نشست از سلسله نشست‌های محرم الحرام با عنوان "نقش تربیت اعتقادی در رشد انسان"، در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محسن دهقانی، استاد مرکز پاسخگویی به شبهات، در نشست علمی با موضوع "نقش تربیت اعتقادی در رشد انسان"، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر ضمن بیان اهمیت تربیت اعتقادی در رشد فردی، به آسیب‌های جدی مشکلات ارتباطی در خانواده‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ارتباطی در خانواده‌ها به دو صورت گفتاری-فیزیکی و احساسی-عاطفی بروز می‌کند، تأکید کرد که ایجاد آرامش در خانواده مسئولیتی مشترک بین زن و مرد است.

این استاد حوزه با بیان اینکه بسیاری از افراد در بیان احساسات و خواسته‌های خود دچار مشکل هستند، بی‌اعتمادی را یکی از دلایل اصلی مشکلات ارتباطی در خانواده‌ها دانست.

وی با اشاره به اهمیت اعتماد متقابل بین زن و مرد، گفت‌وگو را راهکاری موثر برای کاهش فشارهای عصبی در روابط زوجین دانست.

دهقانی دلایل اصلی عدم گفت‌وگو در بین همسران را سردی روابط عاطفی، عدم ارزش قائل شدن برای گفت‌وگو، وجود موانع شخصیتی مانند خودشیفتگی و زودرنجی و همچنین عدم مهارت در گفت‌وگو برشمرد.

وی در پایان به بیان مهارت‌های لازم برای گفت‌وگوی موثر پرداخت و بر اهمیت تفکر قبل از صحبت کردن، پرهیز از صحبت در هنگام هیجان، رعایت شخصیت طرف مقابل و بیان صریح و شفاف افکار تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha