جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اثر بدوی غفلت از این فریضه الهی در جامعه نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه این فریضه الهی بنا به تاکید مقام معظم رهبری یک فریضه فراموش شده در جامعه است، اظهار کرد: این غفلت در حالی است که هم در قرآن مجید و هم در روایات ما تاکید فراوانی برای پرداختن به این فریضه الهی شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام در نهج‌البلاغه تعابیر زیبایی درباره امر به معروف و نهی از منکر دارند، توضیح داد: بقیه عبادات ما در مقابل امر به معروف و نهی از منکر در حکم یک قطره است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وقتی مورد غفلت قرار گیرد عقوبت آن تنها برای قیامت باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: اثر بدوی غفلت از این فریضه الهی در جامعه نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه چند صد سال است که استکبار برای تضعیف شیعه برنامه دارد، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها سست کردن کانون خانواده‌ها و ترویج فساد و گناه و بی‌بندو باری است.

وی با توضیح اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری ملتی که احساس هویت و ریشه نکند دشمن بر آنها مسلط می‌شود، اظهار کرد: تعبیر واجب فراموش شده در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر متعلق به کل تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با یادآوری اینکه جامعه مانند یک کشتی است و اگر یک نفر آن را سوراخ کند باید دیگران مانع این امر شوند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات یک جامعه بی‌تفاوتی مردم نسبت به امور جامعه است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مدت‌ها است دشمنان برای کشور ما برنامه‌ریزی می‌کنند، تصریح کرد: انسان انقلابی و مبارز باید همیشه بیدار بوده و مانند رزمنده در سنگر همواره آماده رزم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ما اگر غافل باشیم دشمن از ما غافل نیست و هر لحظه برای ما برنامه‌ریزی دارد، تاکید کرد: بحث ما و شما در جامعه یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که توسط دشمنان برای کشورمان برنامه‌ریزی می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تذکر لسانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: اگر یک نفر ببیند چندین نفر به او بابت کاری که می‌کند تذکر می‌هند یا متنبه می‌شود و یا حفظ ظاهر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه ۱۸ دستگاه فرهنگی در صحنه داریم و آخرین مسئله اقدام عملی نیروی انتظامی است، افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی باید اهتمام جدی‌تر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha