شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
بلک

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلک گفت: این دوره از مسابقات در شهرستان اصفهان با تفاوت‌های چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شده که شایسته تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بلک ضمن بازدید از روند برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی که با ایام ماه محرم مقارن شده است، همراه با ندای امام حسین (ع) در تاسوعا و عاشورا است که فرمود "انی احب صلاة و تلاوت القرآن"؛ از آخرین پیام‌های امام حسین (ع) دوستی با نماز و انس با قرآن کریم بوده است.

وی با اشاره به وقایع اخیر در سطح جامعه اسلامی عنوان کرد: این دوره از مسابقات متوثر از دو موضوع بسیار مهم است؛ یکی از آنها حوادثی است که در فلسطین عزیز اتفاق افتاده و مجب آلام بشری شده است اما آنچه این صحنه را زیبا کرده اقبال نوجوانان، جوانان، مردم و حتی مجروحانی است که امکان بیهوشی یا کاهش دردهایشان را در هنگام معالجه و درمان نداشتند و خود را با نوای قرآن کریم آرامش می‌دادند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: کودکان فلسطینی در ماه مبارک رمضانی که گذشت بر تلی از خاک و ویرانی صدای حق قرآنی خود را به گوش همگان رساندند.

وی با اشاره به بزرگداشت شهدای خدمت در چهل‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف بیان کرد: در کنار موضوع فلسطین، شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهانشان نیز در این دوره از مسابقات اثرگذار بوده است؛ این باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که رئیس جمهور شهید آن در سازمان ملل در اوج کینه‌توزی‌ها نسبت به قرآن کریم، این مصحف آسمانی را در مقابل دیدگان همه بالا برد و از آن دفاع کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلک ادامه داد: امروز یکی از نشانه‌های برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در کشور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت است که هم خود ارادتمند و عاشق قرآن بودند و هم عملکردشان در راستای تکریم قرآن و تحقق شعارهای عزتمندانه آن بوده است.

تکریم جامعه قرآنی با برگزاری متفاوت این دوره از مسابقات در شهرستان اصفهان

وی با بیان اینکه نوع برگزاری این دوره از مسابقات شهرستان با سایر دوره‌ها متفاوت بوده است، گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره حضور بانشاطی داشته‌ و از نحوه برگزاری احساس رضایت می‌کنند؛ از این رو از عوامل اجرایی و پشتیبانی این دوره، داوران و همچنین اصحاب رسانه تشکر می‌کنم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: بازدید امروز نکات بسیار خوبی دربر داشت که هم شایسته تقدیر بوده و هم برای ما تجارب خوبی برای برگزاری بهتر مرحله‌های بعدی رقم زد؛ پایه‌ای که در این دوره از رقابت‌ها دیده شده می‌تواند نکات جدیدی را به ما برای دوره‌های آینده اضافه کند تا شاهد برگزاری بهتر آنها باشیم.

وی با اشاره به وجه تمایز این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: تعامل بین عوامل برگزاری برنامه و شرکت‌کنندگان با داشتن رفتاری اسلامی، انسانی و قرآنی، علاوه‌بر آنکه تکریم حافظان و قاریان را در بر داشته موجب افزایش انگیزه و امکان حضور بهتر متسابقین شده است؛ تماس همکاران ما برای زمانبندی متناسب با شرایط شرکت‌کنندگان کمک شایانی در به حداقل رسیدن آمار انصراف‌دهندگان در این دوره داشته و می‌توان گفت که امسال ریزش محسوسی نداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلک اضافه کرد: در دوره‌های بعدی می‌توان در امر ثبت‌نام نیز این تعامل را ایجاد و به ثبت‌نام و حضور بیشتر فعالان قرآنی در رقابت‌ها کمک کرد.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله‌ای مسابقات حفظ بیان کرد: هیات محترم داوران اظهار رضایت بسیاری از ارزیابی فنی حافظان در دو مرحله مقدماتی و نهایی داشتند؛ اگرچه این کار وقت زیادی را می‌طلبد اما کیفیت کار را بسیار افزایش داده و شرکت‌کنندگان نیز با آرامش بیشتری به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: نوع رسیدگی و پذیرایی از شرکت‌کنندگان و همراهانشان از دیگر نکات برجسته این دوره است زیرا در کاستن استرس متسابقین و تجدید قوا برای آنها تاثیر دارد.

وی تاکید کرد: در مجموع هماهنگی همه جانبه‌ای که باعث حضور به موقع شرکت‌کنندگان و داوران، تکریم از آنها و احساس رضایتمندی شده است، نشان‌دهنده مدیریت خوبی است که در این دوره از رقابت‌ها وجود دارد.

از انتقادات رسانه‌ها در برگزاری مسابقات قرآن استقبال می‌کنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلک با اشاره به نقش رسانه‌ها در مسابقات اخیر عنوان کرد: شاید ارتباط ما در بخش رسانه از منظر این قشر نمره بالایی نداشته باشد اما این به دلیل کم‌توجهی به رسانه‌ها نبوده بلکه به دلیل گستره وسیع وظایف و تنوع در خدمات اداره‌کل اوقاف است.

وی تاکید کرد: نیاز است که مدتی قبل از برگزاری مسابقات، تعامل با رسانه‌ها در دستورکار قرار گیرد تا بتوانیم به نحو شایسته‌تری این ارتباط را تقویت کنیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: انتظار رسانه‌ها از ما به‌جا بوده و ما اصل این موضوع را می‌پذیریم و امیدواریم که در مرحله بعدی مسابقات، این امر جبران شود؛ از همکاران خود خواستارم که تذکرات لازم در ارتباط با این مسئله را گوشزد کنند تا بتوانیم در ادامه مسیر نیز کمیته رسانه‌ای را فعال نگه داشته و شاهد تقویت تعامل با آنها باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نگاه رسانه‌ها در موضوعات قرآنی اظهار کرد: از افرادی که با نگاه خوب رسانه‌ای خود منشا حرکت بوده و می‌توانند نظارت زیادی بر امور داشته باشند خواستاریم که ما را از تذکرات و انتقادات خود بهره‌مند کنند زیرا این تذکرات در عرصه مسائل قرآنی می‌تواند به نفع و قوت برگزاری برنامه‌های این حوزه منجر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلک اضافه کرد: ما قول می‌دهیم که تدبیرات لازم در جهت افزایش تعامل با رسانه‌ها را در نظر بگیریم و امیدواریم رسانه‌ها نیز ما را از انتقادات و پیشنهادات خود بهره‌مند سازند.

از مسئولان ارشد استان انتظار حمایت در امور قرآنی را داریم

وی در ارتباط با تعامل با دستگاه‌های مختلف استان در زمینه برگزاری مسابقات عنوان کرد: طبیعتا پیش از برگزاری مسابقات قرآن تعاملاتی با برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، صداوسیما و اداره ارشاد اسلامی انجام می‌شود و بدون هماهنگی آنها کار به درستی انجام نخواهد شد ولی امروز آنچه باید فعالانه به ما در این مسیر کمک کند، مجموعه‌ای مثل شورای قرآنی استان است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های دیگر همانگونه که ما وظیفه خدمت داریم باید حامی برنامه‌های قرآن باشند، گفت: امیدواریم که دل‌های خدمت‌گزاران به این نظام و انقلاب همواره در راه قرآن بتپد و قدم‌هایشان در این مسیر برداشته شود؛ جا داشت که در استان اصفهان در چند سال اخیر شاهد حضور پررنگ برخی مسئولان ارشد استانی در محافل قرآنی می‌بودیم اما متاسفانه این محقق نشد و حتی جامعه قرآنی را نیز به حضور نپذیرفتند.

وی ادامه داد: علی‌رغم آنکه در زمان کسب افتخارات قرآنی در کشور یا جهان اسلام، تلاش کردیم که مسئولان ارشد اجرایی در استان را برای تکریم از شخصیت‌های قرآنی دعوت کنیم، اما حضور آنها را در چنین محافلی ندیدیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلک خاطرنشان کرد: امیدواریم که برخی مسئولان نه در مقابل اداره اوقاف و شخصیت‌های قرآنی بلکه در مقابل این کتاب آسمانی به گونه‌ای عمل کنند که مبادا مصداق گلایه پیامبر (ص) مبنی‌بر عوامل محجوریت قرآن شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha