شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
کد خبر: 1172793
۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
نیما کریمی مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت

حوزه/ مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت، از آغاز عملیات محله اربعینی در کشور خبر داد.

حجت الاسلام نیما کریمی مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در تهران، از آغاز عملیات محله اربعینی خبر داد و اظهار داشت: همان‌طور که در شعار این عملیات نیز آمده است، در صدد استفاده از فناوری‌های اربعینی در مقاومت و پیشرفت محله‌ها هستیم.

وی در توضیح جزئیات این عملیات گفت: شبکه راهیاری بنیاد هدایت در ضمن عملیات محله اربعینی در ۴۸۳ شهرستان کشور حاضر می‌شود و در طی یک جلسه نیم روزه با مدیر اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان، در خصوص تدوین سند آموزشی و توانمندسازی گفت وگو می‌شود. همچنین داده‌ها و اطلاعات مساجد هر شهرستان به‌روز رسانی و طبقه بندی خواهد شد.

مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت پیرامون نحوه طبقه بندی مساجد کشور، خاطرنشان کرد: در این طرح مساجد بر اساس فعالیت‌ها و ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند به مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر دسته بندی می‌شوند.

حجت الاسلام کریمی برگزاری ۶۰۰ نشست نیم‌ روزه توانمندسازی را از دیگر برنامه‌های شبکه راهیاری در این عملیات، عنوان کرد و گفت: این سلسله نشست‌ها برای ۸ الی ۱۰ هزار امام محله و تیم‌های آنان یعنی کنشگران مسجدی برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها گفتمان مقاومت، پیشرفت و فناوری محله اربعینی ارائه می‌شود.

وی افزود: در ادامه این نشست‌ها، گروه‌های مختلف گردهم جمع شده و براساس بوم کنشگری جهاد تبیین، عملیات‌های جهاد تبیینی طراحی و اجرا خواهند کرد. مهم‌ترین موضوعاتی که برای طراحی این عملیات‌ها در نظر گرفته‌ایم، از جمله فاجعه غزه، زن و خانواده، امید، شکست اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تمدن غرب، روایت حماسه اربعین و روایت پیشرفت است.

مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت بیان کرد:  این عملیات از امروز در شهرستان‌های هرمزگان، بندر لنگه، میناب، قزوین، بوئین زهرا، زیرکوه، طبس، فاروج، اردبیل، بیله سوار، اصلاندوز، نهبندان، سوادکوه، بوانات و خرمبید، همدان، نهاوند، کرمانشاه، گیلانغرب، زنجان و ابهر به صورت هم‌زمان آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha