دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
ساوه

حوزه/ اولین جلسه از دوره دانش افزایی علمی، اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان(طلبه معلم‌ ها) در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ساوه و با همکاری کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان(دانش آموختگان)این شهرستان اولین جلسه از دوره دانش افزایی علمی، اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان(طلبه معلم‌ ها) با حضور حجت الاسلام فرهادی از اساتید حوزه و کارشناس مرکز مشاوره سماح، در مدرسه علیمه فاطمه الزهرا سلام الله علیها ساوه برگزار شد .

حجت الاسلام فرهادی در ابتدا به بحث تربیت و روش های تربیتی پرداخت و ضمن بیان دیدگاه های مختلف در امر تربیت و روش های آن، روش تربیت آرمانی- توحیدی را تبیین کرد.

کارشناس مرکز مشاوره سماح اولین مسئله در تربیت آرمانی در جوانان را ایجاد آرمان سیاسی دانست یعنی یک جوان تمام فعالیت ها و تلاشهایش جهت دار و هدفدار شود.

وی مردم را دربرابر آرمان توحیدی به 4 قسمت تقسیم کرد: قسم اول) انسانهای غفلت زده هستند که فعالیت هایی که انجام می دهند براسای هدف خاصی نبوده و فقط روزمره گی می کنند. قسم دوم) انسانهای مایوس و ناامید که دید آنها به زندگی مایوسانه و بدبینانه است. قسم سوم) کسانی هستند که بدنبال پیشرفت و ترقی هستند اما به صورت تقلید کورکورانه؛ و قسم چهارم) کسانی هستند که همت بلند دارند و خویش را در خویش جستجو می کنند. به دنبال پیشرفت و ترقی هستند اما نه از روش تقلید.

وی در ادامه با اشاره به این که هدف تربیت توحیدی، آدمِ خداشدن است ، و این آدم شدن با عالِم دین شدن تفاوت دارد. چراکه عالِم دین کارش این است که مردم را با خدا و دین آشنا کند، درحالی که شاید خود هنوز آدم خدا نشده است.

حجت الاسلام فرهادی در پاسخ به این که چگونه آدم خدا شویم گفت: برای اینکه آدم خدا شویم، کافیست که هرکاری را که انجام می دهیم، پیش خود و نیت خود بگوییم که این کار را برای خدا انجام می دهم و مرحله بعدی این است که این تفکر و گفتمان را به مخاطبان خود القا دهیم.

برگزاری دوره دانش افزایی علمی، اخلاقی و اجتماعی طلبه معلم در ساوه

برگزاری دوره دانش افزایی علمی، اخلاقی و اجتماعی طلبه معلم در ساوه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha