سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
گزارشی از کانال شاد ستاد همکاریها

حوزه/ «الی الهدی» کانال اطلاع رسانی فرهنگی مذهبی، علمی و اجتماعی ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در بستر شبکه شاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها در بستر شاد مدتی است فعالیت های متنوعی را دنبال می کند که از فعالیت های این کانال مجازی تبیین عاشورایی و نیز تبلیغ اعتقادی و تربیتی در این فضا است.

*باشهدای کربلا

همزمان با فرارسیدن دهه اول محرم ۱۴۴۶، ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش بر اساس رسالت فرهنگی و تبلیغی خود، اقدام به ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) با نگاه عاشورایی در بستر شبکه اجتماعی شاد تحت عنوان «کانال الی الهدی» نموده است. دراین کانال به مناسبت نامگذاری شبهای دهه اول ماه محرم، با بهره گیری از متون غنی تاریخی، شرح حال یکی از شهدای کربلا و نیز روضه آن شهید در بیان مداحان معروف کشور به صورت صوتی منتشر گردید.

*محتوای فرهنگی، تبلیغی

گفتنی است، کانال الی الهدی از ابتدای تاسیس تا کنون در بستر شبکه شاد، با تولید متون و محتوای فرهنگی، تبلیغی، اعتقادی و تربیتی در قالب، تفسیر روایات اهل بیت(ع)، شرح حال الگوهای تربیتی تحت عنوان «آیه ها و آیینه ها» با بهره گیری از آیات قرآن و نمونه های عینی، تربیت یافتگان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و نیز پاسخ به شبهات دانش آموزی مورد استقبال کاربران این شبکه قرار گرفته است.

*سند تحول بنیادین و شهدا

همچنین در این کانال تربیتی فرهنگی با اقتباس از وصیت نامه شهدای معلم و دانش آموز، مبانی سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه آن، طبق وصیت نامه شهدای معلم و دانش آموز، تحلیل و بررسی شده و مورد توجه پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

دلگویه های مهدوی

در کانال الی الهدی، تلاش شده است فرهنگ مهدویت و مهدی باوری در قالب «دلگویه های مهدوی» به مناسبت های گوناگون تحت عنوان «عطریار» برای سنین مختلف دانش آموزان و فرهنگیان، همچنین علاقه مندان فرهنگ مهدویت در روزهای جمعه ارائه شود.

*معرفی فضای پاک مجازی

برپایه این گزارش کانال الی الهدی، علاوه بر فعالیت های رسمی خود، همواره تلاش نموده است با ایجاد کمپین های فرهنگی و فراخوان های متعدد معاونتهای وزارت آموزش و پرورش و نیز فعالیت های تربیتی حوزویان در آموز ش و پرورش، منبع قابل اعتنایی در ایجاد فضای پاک در فضای مجازی شود همچنین در این بخش نرم افزاهای اندرویدی مورد نیاز دانش آموزان و والدین که کاربرد های تربیتی و آموزشی دارند پس از تحلیل و بررسی محتوای انان به مخاطبان معرفی و می شود.

*پاسخ به شبهات دانش آموزی

همچنین در این کانال تلاش شده است مسائل و شبهات دانش آموزی با طرح سئوالاتی از ناحیه دانش آموزان یا والدین و معلمان آنان توسط کارشناسان زبده حوزوی و فرهنگی و مذهبی پاسخ داده شود از همین رو پاسخگویی به سوالات مختلف و شبهات متنوع لازم با فرهنگ سازی متناسب، سلسله پاسخ های متناسب سازی شده در اختیار معلمان گرامی و دانش آموزان که از مطالبات در کف مدارس و دانشگاهها احصاء و آماده سازی شده است قرار می گیرد.

شورانگیزی انتخاباتی

این گزارش حاکی است "کانال الی الهدی" در ایام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری چهاردهم با پویش "من رای میدهم به یاد شهدا" با تصاویر هنری از تمثال شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و مقاومت و نیز پیامهای کوتاه از وصایای شهدای گرانقدر سهمی در شور انگیزی انتخاباتی داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha