چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
نشست

حوزه/ دبیر مجموعه سخاءالحسین از اعزام بیش از هزار خادم به عتبه مقدسه برای ایام اربعین خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید یحیی سرکشیکیان در نشست خبری تشریح فعالیت های مجموعه سخاءالحسین و همایش سراسری این مجموعه عنوان کرد: سخاءالحسین به معنای ستاد خادمین افتخاری الحسین است که متشکل از هیأت، گروه جهادی و... است و با هدف خدمت رسانی به عموم زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام به صورت مردمی و جهادی فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: اربعین نمونه ای از جامعه عصر مهدوی است که همه افراد با هر بضاعتی به میدان می آیند و آنچه دارند را در طبق اخلاص می‌گذارند و بدون چشم داشت و منافع مالی به زائرین امام حسین علیه السلام خدمت می کنند.

دبیر مجموعه سخاءالحسین علیه السلام بیان کرد: همانند سال‌های گذشته مجموعه سخاءالحسین علیه السلام مفتخر است که حدود هزار نفر از خادمین اباعبدالله(ع) را برای خدمت رسانی به زائران در ایام اربعین ساماندهی و اعزام کند.

وی با بیان اینکه در حضور خادمین زبان دان حلقه مفقوده بود که مجموعه سخاءالحسین به دنبال رفع آن بوده است، اضافه کرد: خادمان سخاءالحسین (ع) در بخش‌های داخلی حرم، کفشداری‌ها، امانات، مفقودین و مضیف حرم مطهر خدمت خواهند کرد.

سرکشیکیان افزود: این خادمین از بین بیش از ۴ هزار متقاضی که در ماه های گذشته ثبت‌نام کرده بودند گزینش شدند که حدود ۳۰۰ نفر از قم و بقیه از سایز شهرها هستند. مهارت های فردی، اجتماعی و تسلط بر زبان های خارجی از جمله معیارهای گزینش این خادمین بوده است.

وی اضافه کرد: با مکاتبات صورت گرفته امسال توفیق خدمت در عتبه امیرالمومنین علیه السلام نیز فراهم شده است و حدود ۵۰۰ نفر خادم نیز در عتبه علوی به خدمت رسانی به زائران مشغول می‌شوند که حدود ۱۵۰ نفر آن‌ها از قم هستند.

دبیر مجموعه سخاءالحسین علیه السلام ادامه داد: با توجه به شرایطی که وجود دارد امکان فعالیت بانوان خادم در عتبه حسینی فراهم نشد و فقط امکان حضور تعداد محدودی از بانوان خادم در عتبه علوی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در گردهمایی خادمین اعزامی به عتبه مقدسه روز جمعه در مدرسه امام کاظم علیه السلام برگزار می‌شود، گفت: این گردهمایی از ساعت هست صبح در دو کارگروه آموزشی با موضوعات مهدویت، تشریح فعالیت خادمین، امنیتی، اخلاق در خدمت، آداب خدمت، ارتباطات و... برگزار می‌شود.

سرکشیکیان ادامه داد: همایش رسمی از ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، نمایندگانی از عتبه مقدسه امیرالمومنین و امام حسین علیه السلام، رونمایی از پرچم گنبد امام حسین علیه السلام، تجلیل از مسئولین عتبه حسینی و علوی و تشریح فعالیت سخاء الحسین علیه السلام برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اقدامات مجموعه سخاءالحسین علیه السلام محدود به ایام اربعین نیست و در مناسبت های مختلف حضور فعال دارد. این مجموعه هر هفته در طریق المهدی در عمود ۱۰ با فعالیت های فرهنگی و پذیرایی در خدمت زائران مسجد مقدس جمکران است.

دبیر مجموعه سخاءالحسین علیه السلام اظهار کرد: باتوجه به اهمیتی که رده سنی کودک و نوجوان دارد در ایام نیمه شعبان فعالیت موکب سخاءالحسین علیه السلام متمرکز بر این رده سنی است و این مجموعه تلاش کرده که با برنامه های شاد متنوع به این گروه سنی بپردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha