چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
کد خبر: 1173537
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
اربعین

حوزه/ ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت می‌بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ستاد مرکزی اربعین با انتشار اطلاعیه شماره دو خطاب به ملت ایران اظهار داشت: متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت می‌بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام کنند.

اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به این شرح است:

بسمه تعالی

«کربلا طریق الاقصی»

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(ع) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند:

داوطلبین و متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت می‌بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام نموده و هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت‌نام و تایید نهایی در سایت اعلامی می‌باشد:

(آدرس سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات: Mokeb.atabat.org).

پایبندی به کلیه الزامات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب داران، مورد تأکید ستاد مرکزی اربعین می‌باشد.

به جهت تمرکز گرایی و ارائه مطلوب و منسجم، تأکید می‌گردد توزیع غذا و آب آشامیدنی در ایام اربعین صرفاً با مسئولیت کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی اربعین(ستاد بازسازی عتبات عالیات) با هماهنگی استانداری مربوطه انجام می‌شود و هرگونه فعالیتِ ارائه خدمات توسط مواکب، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بدون هماهنگی کمیته مذکور مورد تایید ستاد مرکزی اربعین نمی‌باشد.

طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر گردید، از ۲۰ ماه محرم الی ۱۵ ماه صفر سال جاری عبور مواکب از مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و سومار و از ۱۶ ماه صفر صرفاً از مرز سومار این انتقال صورت پذیرد.

به جهت رعایت اصل میزبانی دولت محترم و مردم شریف عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمین و زوار، تأکید می‌گردد از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص، جداً اجتناب نمایند، موکبداران عزیز باید خدمتگزار تمامی زوار سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشند و ارائه خدمات توسط مواکب تلفیقی مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین است.

با عنایت به ارائه خدمات مواکب عراقی در دهه دوم ماه صفر و رویکرد ستاد مرکزی اربعین مبنی بر ارائه خدمات تلفیقی با مواکب عراقی و نظر به ضرورت پیش بینی و تامین مکفی اسکان و پذیرایی عزت‌مندانه از زائرین، تأکید ستاد مرکزی اربعین بر تمرکز مواکب جهت ارائه خدمات در دهه اول ماه صفر و ۵ روز بعد از روز اربعین در پایانه‌های مرزی و کشور عراق، که مواکب عراقی حضور ندارند، است.

با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری‌ها، پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب داران مورد تأکید ستاد مرکزی اربعین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha