پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
محرم

حوزه / کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه تلویزیون قافیه را در مقابل نمایش خانگی باخته است، گفت: وقتی بی‌توجهی مدیران به کیفیت تولیدات نمایشی را مشاهده می‌کنم این تصور شکل می‌گیرد که شاید آنها شکست را مقابل شبکه نمایش خانگی قبول کرده‌اند.

عبدالله باکیده کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه تولیدات مناسبتی کیفیت گذشته را ندارد گفت: تا چند سال پیش تولیدات مناسبتی ماه رمضان و محرم آثاری با کیفیت و پرطرفدار بودند اما در سال‌های اخیر این اتفاق رنگ باخته است و دیگر شاهد آن قبیل تولیدات نیستیم این وضعیت به گونه‌ای شده که دیگر در این ایام، فیلم‌ها یا سریال‌های غیر مرتبط با مناسبت‌های مذهبی روی آنتن می‌رود.

وی افزود: منظور اینکه قبلاً اگر سریالی در ایام محرم پخش می‌شد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم موضوع محرم را مدنظر داشت اما این اتفاق دیگر کمتر رخ نمی‌دهد. البته منظورم این نیست در ایام محرم یا رمضان به صورتی شعاری و سطحی به موضوعات پرداخته شود اما به هر حال باید کارهایی که در این ایام روی آنتن می‌رود به نوعی با مناسبت همخوانی داشته باشد. در دیگر ایام سال نیز می‌توانیم سریال‌های خانوادگی یا اجتماعی داشته باشیم پس چرا باید در مناسبت‌های مذهبی، مضامین دینی در سریال‌ها دیده نشود.

این کارگردان اکید کرد: برنامه‌هایی چون حسینیه معلی دارند به صورت مستقیم به موضوعات محرمی توجه داشته باشد اما این قبیل آثار نباید توجیهی برای کم کاری در حوزه آثار نمایشی باشد. ما نیاز داریم در حوزه فیلم و سریال تولیداتی مرتبط با مناسبت‌های مذهبی داشته باشیم و رسیدن به این خواسته امری دشوار نیست تنها کافیست مدیران وقت با برنامه‌ریزی مشخص و پرهیز از تعجیل کارهای خوبی روانه آنتن کنند.

این فیلمساز با بیان اینکه تلویزیون قافیه را در مقابل نمایش خانگی باخته است بیان کرد: وقتی بی‌توجهی مدیران به کیفیت تولیدات نمایشی را مشاهده می‌کنم این تصور شکل می‌گیرد که شاید آنها شکست را مقابل شبکه نمایش خانگی قبول کرده‌اند در حالی‌که رسانه ملی باز هم قادر است با ساخت برنامه‌های با کیفیت در این رابطه قدم‌های خوبی را رقم زند. راه رسیدن به این خواسته نیز استفاده از نیروی متعهد و کاربلد است.

باکیده در انتهای این گفتگو تاکید کرد: تولیدات محرمی یا رمضانی تنها به آثاری خلاصه نمی‌شود که در آنها موضوعی درام یا ناراحت کننده مورد نظر باشد ما می‌توانیم در دیگر ایام سال نیز در حوزه‌هایی چون آثار اجتماعی طنز و فرهنگی به موضوعات رمضانی یا محرمی توجه کنیم اگر این اتفاق رخ دهد سلیقه تماشاگر را در گذر زمان به سمت تولیدات ارزشمند هدایت کرده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha