جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
کد خبر: 1173931
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
فرماندار همدان

حوزه / فرماندار همدان گفت: با توجه به شرایط موجود در همدان، سهل‌الوصول و نزدیک‌ترین و بهترین راه برای درآمدزایی در همدان گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، مسلم مخفی فرماندار همدان امروز در جلسه ساماندهی محوطه گنج‌نامه، اظهار داشت: سهل‌الوصول و نزدیک‌ترین و بهترین راه برای درآمدزایی در همدان گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه مقوله کشاورزی در همدان گرفتاری‌های خود را دارد و کمبود آب یکی از این معضلات است، افزود: با وضعیت اقلیمی فعلی باید به گردشگری با ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیرش در همدان توجه کنیم.

مخفی، با اشاره به آنکه همدان نعمات بسیاری در حوزه گردشگری دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: همه به عنوان "کهن شهر همدان" و "پایتخت تاریخ و تمدن همدان" می‌بالیم، اما یکی از هویت‌های همدان گنج‌نامه است و باید به حفظ و حراست کتیبه‌ها توجه داشته باشیم.

وی وحدت در کار را برای پیشرفت شهر نتیجه بخش دانست و یادآور شد: لازم است کارگروهی تشکیل شود تا پیگیر رفع مشکلات این منطقه باشیم.

فرماندار همدان، ابراز کرد: نمایندگان شهرستان در خصوص توسعه استان به‌خصوص در حوزه گردشگری، حمایت و اتفاق نظر خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات گنج‌نامه ترافیک، پارکینگ و راه برگشت می‌باشد، تصریح کرد: البته نباید نسبت به حفاظت از کتیبه‌ها و محیط زیست و فضای سبز این منطقه نیز غفلت شود.

مخفی، با بیان اینکه متاسفانه در معرفی گنج‌نامه ضعف داریم گفت: هم‌اکنون ظرفیت‌های کمتر از گنج‌نامه در کشور معرفی می‌شوند، اما ما در معرفی ظرفیت‌های همدان همچون گنجنامه غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در این عرصه نیازمند مدیریتی یکپارچه هستیم، خاطرنشان کرد: ما گوهر ارزشمندی را درگنج‌نامه رها کردیم و لذا باید گردشگری فاخر و ارزشمند در این منطقه شکل بگیرد.

گفتنی است توجه به مسائل گردشگری و رفع مشکلات موجود در مسیر گنجنامه از جمله دغدغه‌هایی است که بارها حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان به مسئولان برای حل آن تذکر داده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha