سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
پزشکیان پیام

حوزه/ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی ثبت جهانی محوطه هگمتانه در همدان را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی ثبت جهانی محوطه هگمتانه در همدان را تبریک گفت.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

به‌نام خدا

تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زمین همواره در تارک جهان می‌درخشد و امروز ثبت جهانی تپه هگمتانه به‌ عنوان بیست و هشتمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی بار دیگر شکوه تمدن ایران زمین را یادآور شد.

همدان، شهر کهن و دیرپاست و آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را از دوران مختلف در خود جای داده است، در متون تاریخی بازمانده از دوره‌های پیشین در ایران و خارج از ایران نیز این شهر جایگاه خاصی داشته و رویدادها و حوادث تاریخی این شهر، نشانی از اهمیت والای آن دارد، اما همیشه همدان از دوره‌های پیش از اسلام تاکنون، مهد علم و دین بوده است.

تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی از دوره ماد و گسترش و پاسداری از آن در دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

همدان در دوره اسلامی، هم‌چنان با تاریخ ایران پیوند تنگاتنگ داشته و بسیاری از وقایع تاریخی در دوران اسلامی را رقم زده است.

ضمن تشکر از زحمات کارشناسان و مدیران بابت ثبت جهانی تپه هگمتانه به‌ عنوان بیست و هشتمین اثر ثبت جهانی ایران در یونسکو، این رویداد را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم و به پاسداشت میراث فرهنگی در این دولت و توجه به مقوله گردشگری و صنایع دستی، اهتمام خواهیم ورزید.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha