دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
سید احمد زرهانی

حوزه/ روزهای دهم و یازدهم مردادماه گردهمایی سالانه مدیران ستاد اقامه نماز و نخستین اجلاس مشترک مدیران کل و معاونان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیران ستاد اقامه نماز کشور در مشهد مقدس با موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز در گفتگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: اجرای این برنامه در اسفندماه سال گذشته با حضور استاد قرائتی و جناب آقای دکتر صحرایی در اجلاس شورای عالی نماز وزارت آموزش و پرورش تایید شده است.

وی افزود: ابتدا قرار بود در خرداد و در خرم آباد برگزار شود ولی به دلائل اداری به تعویق افتاد. برخی از همکاران باتوجه به تغییر و تحولات در پیش روی کمی نگران دستاوردهای آن بودند. این حرکت فرهنگی برکاتی فراتر از نگرانی های احتمالی دارد. به چند مورد اشاره می‌شود:

۱) ترکیب و تمرکز مدیران ارشد هر دو دستگاه روی موضوع اقامه نماز نسل نو

در آستانه برگزاری سی و یکمین اجلاس سراسری اقامه نماز تحت عنوان (نماز نسل نو و رسالت ما) در بجنورد در پاییز امسال نویدی برای ورود جدی تر مدیران و معلمان به عرصه ترویج فرهنگ و معارف نماز در مدارس کشور است.

۲) در سالهای اخیر از هر اجلاسی دستاورد و منشور راهگشایی برای نشر فرهنگ نماز صادر شده است و متعاقب آن شاهد تحولاتی بوده ایم. کما اینکه از بطن دو اجلاس سراسری نماز در تهران و زنجان رهیافت های کارامدی به دست آمد که توسط رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رضوان الله علیه به وزراء جهت اجرا ابلاغ گردید و آثار سازنده ای هم به ارمغان آورد. طبعا با استعانت از خداوند حکیم اجلاس مشهد هم برونداد مناسبی خواهد داشت. این رهیافتها در طلیعه سال تحصیلی جدید نقشه راه مدارس کشور خواهد بود.

۳) نماز عالی ترین پیوند عبادالله با معبود یکتاست و همه موحدان اعم از چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب و میانه رو و عالم و عامی آنرا کلید بهشت و عمود دین می دانند و از این موهبت الهی برای مقاصد دنیوی استفاده نمی کنند. از این رو اگر ان شاءالله اجلاس مشهد دستاوردی داشته باشد فراتر از منظر سیاست مورد استقبال خادمان تعلیم و تربیت اسلامی و متولیان نماز کودکان و نوجوانان قرار می گیرد. آنچه که مهم است انجام مباحث کارشناسی و دست‌یابی به راه کارهای سازنده است.

۴) اهل فرهنگ و حتی سیاستمداران واقف هستند که استاد قرائتی اهل جناح و حزب خاصی نیست و با سعه صدر و بر وفق نظر بلند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام سیدعلی خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه با همه خادمان راستین اسلام و ایران کار می کند و راز ماندگاری ایشان بر صفحه ضمیر ملت همین هم رنگی و انطباق طبع وی با صبغه الله است. لذا ستاد اقامه نماز برای استمرار این سنت حسنه از هم اکنون آمادگی خود را برای برگزاری دومین اجلاس مشترک مدیران کل و معاونان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و مدیران ستاد اقامه نماز کشور در تابستان ۱۴۰۴ اعلام می کند.

ستاد معتقد است بذر عبادت در کودکی و نوجوانی در مزرع قلوب باید کاشته شود و بهترین باغبانان برای این کشت و کار معنوی مادران و پدران و معلمان ورزیده و توانمند هستند.اگر نماز در خانه و مدرسه تعلیم داده شود، مساجد خالی نمی مانند.

۵) خاستگاه ستاد اقامه نماز در سال ۱۳۶۹ آموزش و پرورش بوده است و امروز هم پس از سی و چهار سال چشم امید ستاد اقامه نماز برای ترویج فرهنگ و معارف نماز به سوی مدارس و دانشگاه فرهنگیان است.

دستگاه تعلیم و تربیت در راس جامعه هدف ما قرار دارد. لذا از هر فرصت سازنده ای برای شکوفایی نماز نسل نو باید بهره جست و نگران تحولات و احتمالات نبود. مهم آن است که از رهگذر این اجلاس طرح و برنامه کارآمدی به سوی مدارس روانه شود و زنگ سال تحصیلی و زنگ نماز امسال با حضور رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان با هم نواخته شود.

از این رو مسئولیت سنگینی بر دوش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل قرآن و عترت و نماز و معاون فرهنگ و آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز و مدیران استانها قرار دارد تا با دست پر اجلاس مشهد را به فرجام برسانند و ره آوردی اثرگذار به یادگار بگذارند و در سایه عنایت حضرت امام رضا علیه السلام خدمتی در خور نماز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha