جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
پاراچنار میں شیعوں کے قتل عام کے خلاف آصفی مسجد لکھنؤ میں احتجاجی مظاہرہ

حوزه/ حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی اظهار داشت: بسیار تأسف‌بار است که تروریست‌ها مانند شمر ملعون، جوانان را از پشت گردن می‌کشند و این نشان می‌دهد که این افراد از نسل یزید و شمر هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امروز، ۲ آگوست ۲۰۲۴، در مسجد آصفی شهر لکهنو هند، پس از نماز جمعه، تظاهراتی از سوی "مجلس علمای هند" در اعتراض به قتل عام شیعیان و ادامه اقدامات تروریستی در شهر پاراچنار پاکستان برگزار شد.

معترضان در طول تظاهرات، از سازمان ملل متحد خواستند تا از شیعیان پاراچنار حمایت کنند. در این اعتراض، تصاویر بنیامین نتانیاهو، رئیس‌جمهور اسرائیل، و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز به آتش کشیده شد.

حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی در سخنرانی خود به معترضان گفت: به نظر می‌رسد دولت پاکستان به ابزار آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است. سازمان‌های تروریستی در پاراچنار به طور مداوم در حال قتل عام شیعیان هستند، اما دولت و نیروهای نظامی پاکستان به موقع اقدام نمی‌کنند.

او افزود: گروه‌های تروریستی مانند طالبان و داعش که به دست آمریکا و اسرائیل تشکیل شده‌اند، در حال ترویج تروریسم در پاراچنار هستند. به همین دلیل است که امروز تلاش مذمومی برای تبدیل پاراچنار به جهنم در حال انجام است.

حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی اظهار داشت: بسیار تأسف‌بار است که تروریست‌ها مانند شمر ملعون، جوانان را از پشت گردن می‌کشند و این نشان می‌دهد که این افراد از نسل یزید و شمر هستند.

او همچنین از کشورهای عربی انتقاد کرد و گفت: برخی از کشورهای عربی حتی جرأت نمی‌کنند یک کلمه علیه تروریسم آمریکا و اسرائیل در ظلم به فلسطین و غزه بگویند.

او افزود: امروز هیچ‌کس برای کمک به غزه پیش نمی‌رود، جز کسانی که محبان علی (ع) هستند و به همین دلیل بیشترین ظلم و ستم بر آنان روا داشته می‌شود.

حجت الاسلام علی عباس خان در سخنرانی خود گفت: این وعدهٔ خداوند است که حق بر باطل پیروز خواهد شد. امروز نیز حق در برابر باطل ایستاده و به طور مداوم اعتراضات علیه ظالمان صورت می‌گیرد. اکنون جهان فهمیده است که حق کجاست و باطل کجا.

او گفت: قیام و اعتراض علیه ظلم بر همه واجب است. هر چه دیرتر علیه ظلم برخیزیم، باید خون بیشتری بدهیم.

حجت الاسلام علی عباس خان اظهار داشت: ما شدیداً ظلمی که در پاراچنار پاکستان رخ می‌دهد را محکوم می‌کنیم. هر حکومتی موظف است از مردم خود محافظت کند، اما به نظر می‌رسد که دولت پاکستان در برقراری امنیت در پاراچنار ناکام مانده است.

او افزود: دیگر جایی برای تروریسم در دنیا وجود ندارد. انسانیت بیدار شده است. مردم خواهان صلح هستند و از ظالمان بیزاری می‌جویند. او همچنین از سازمان‌های حقوق بشری جهانی خواستار بازگرداندن صلح به پاراچنار و محاکمهٔ ظالمان شد.

شایان ذکر است که در این تظاهرات، شخصیت های علمی و سیاسی از جمله حجت الاسلام سرتاج حیدر زیدی، حجت الاسلام فیروز حسین، عادل فراز، میثم رضوی نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha