شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
خدمت رسانی ستاد مردمی اربعین قم به زائران

مسئول کمیته مردمی و خیرین استان قم گفت: خدمت رسانی ستاد مردمی اربعین استان قم از ۵ صفر تا ۵ ربیع الاول (۲۰ مرداد تا ۱۹ شهریور) ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی قربانی‌کرم امروز در نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین که با محوریت تشریح برنامه‌های قرارگاه و مواکب استان قم برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به دغدغه‌ای که محبان اباعبدالله الحسین علیه السلام برای خدمت به زائران اباعبدالله علیه السلام داشتند در سال ۱۳۹۵ قرارگاه مردمی اربعین در قم به عنوان عمود اول در پیاده روی اربعین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه همراه ترین همراهان قرارگاه مردمی اربعین خبرنگاران هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه این ابتکار از سوی قمی ها شکل گرفته است باید تلاش کنیم که اهمیت این فعالیت را ثبت و ماندگار کنیم.

مسئول کمیته مردمی و خیرین استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی های لازم از ماه ها قبل آغاز شده و ستادها و گروه های مردمی آن شکل گرفته است، گفت: ستاد مردمی اربعین ۱۰۸ کمیته، کارگروه و... مختلف دارد که به صورت مردمی و منظم فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی ستاد مردمی استان قم از ۵ صفر تا ۵ ربیع الاول (۲۰ مرداد تا ۱۹ شهریور) ادامه دارد، اظهار کرد: سال گذشته خدمت رسانی تا ۳۰ صفر بود، اما بعد از صفر شاهد ورود تعداد زیادی از اتباع پاکستانی بودیم به همین خاطر امسال خدمات تا ۵ ربیع الاول ادامه دارد.

قربانی کرم با بیان اینکه مردمی سازی اقدامات از جمله اهداف این قرار گاه بوده است، تصریح کرد: سال گذشته توانستیم خدمات را در نقاط مختلف شهر تکثیر کنیم تا شهروندان بیشتری طعم خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نقطه از جمله حسینه ها، بقاع، مساجد و... آماده اسکان زائران هستند، بیان کرد: زائران ایرانی به مدت ۲۴ ساعت در مسیر رفت و ۲۴ ساعت در مسیر برگشت امکان اقامت در مکان های که برای اسکان در نظر گرفته شده است را دارند. مدت اقامت برای زائران غیرایرانی سه روز است.

خدمت رسانی ستاد مردمی اربعین قم به زائران تا ۵ ربیع‌الاول

مسئول کمیته مردمی و خیرین استان قم با اشاره به طرح بیت الحسین گفت: در این طرح شهروندان در منازل شان میزبان زائران هستند. در سال گذشته تعداد محدودی از منازل وارد این طرح شدند و امسال تلاش شده است که ۵۰۰ خانه وارد این طرح شوند. اسکان در منازل شخصی ویژه زائران ایرانی است.

قربانی کرم با تاکید بر اینکه کلیه خدمات ستاد مردمی اربعین استان قم رایگان است، اظهار کرد: اسکان، اطعام در سه وعده و خدمات درمانی از خدمات ستاد مردمی اربعین قم است.

وی عنوان کرد: در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ میزبانی از در مصلی وجود داشت و در تلاش هستیم که مجدد امکان میزبانی در مصلی فراهم شود.

مسئول کمیته مردمی و خیرین استان قم اضافه کرد: قم بیشترین موکب ثبت شده برای خدمت رسانی در عراق را دارد و همه ظرفیت ها به کشور عراق می روند به همین خاطر در قم تنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امکان خدمات رسانی ۴۰۰ هزار زائر در طول مدت اربعین را داریم، بیان کرد: بر اساس آمار ثبت شده سال گذشته به ۲۰۰ هزار زائر خدمت رسانی شده است.

قربانی کرم با بیان اینکه یک سوم از زائرانی که سال گذشته در قم خدمات دریافت کردند اتباع بودند، گفت: ۵۹ هزار نفر از کشور پاکستان و سایرین از کشورهای افغانستان، آنگولا، هندوستان، ترکیه، تایلند، نیجریه، ازبکستان، ایتالیا، آلمان و آمریکا بودند.

وی با بیان اینکه شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ آماده پاسخگویی به سؤالات زائران است، یادآور شد: سال گذشته نوجوانان در واحد تماس تحت عنوان "رویش های حسینی" به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات زائران بودند و روزانه به طور میانگین هزار تماس را پاسخ دادند.

به گفته مسئول کمیته مردمی و خیرین اربعین استان قم، زائرانی که از مسیر قم تردد می‌کنند پیامکی حاوی یک لینک برایشان ارسال می‌شود که می توانند از طریق آن به کلیه خدماتی که در قم ارائه‌ می‌شود هدایت شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha