یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
فتاح

حوزه/ حجت‌الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به تذکراتی که از فصل زمستان به فرماندار دماوند داده است و آن را در خطبه‌های نماز جمعه نیز مطرح کرده است گفت: اقدامات انجام شده برای تأمین آب دماوند کافی نبوده است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح، امام‌جمعه شهرستان دماوند استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به مشکل آب مردم شهرستان دماوند گفت: آبی که در شهر دماوند مصرف می‌شود از چاه‌ها هست؛ به دلیل حفر چاه‌های غیر مجاز فراوان در سطح شهرستان، آب‌های زیر زمینی کاهش و افت پیدا کرده است و چاه‌هایی که مربوط به تأمین آب عمومی مردم است دچار نقصان شده است.

امام جمعه دماوند به تذکرات خود در زمستان سال گذشته اشاره و تصریح کرد: قبل از اینکه تابستان فرا برسد، در فصل زمستان در فرمانداری و خطبه‌های نماز جمعه یادآوری کردم که الان هنوز همه چیز عادی است و چیزی شروع نشده است، باید عزیزانمان در اداره آب و فاضلاب به دنبال منابع آب و حفر چاه‌های جدید باشند.

وی از بی‌تفاوتی مسئولان دماوند به هشدارهای امام جمعه اشاره کرد و گفت: اقداماتی انجام شده که البته لازم و کافی نبوده است؛ انجام نشده است؛ به هر صورت در فصل تابستان و تلاقی با ماه محرم، سختی‌های آب در سطح شهر دماوند زیاد شد و گله‌مندی مردم شروع شد که ما در خطبه‌ها مطرح کردیم و تقاضا کردیم که کاری انجام دهند.

حجت‌الاسلام فتاح ادامه داد: بعد از خطبه‌های نماز جمعه فرماندار جلساتی گذاشت و مسئولان مربوطه را توبیخ کرد؛ آقای دادستان جلسه گذاشت و به سرعت اقداماتی انجام شد و الان مقداری این وضعیت بهتر شده است اما باز هم شب‌ها قطعی آب در نقاط مختلف شهر را داریم و امیدوار هستیم که عزیزان همت بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه دماوند مردم را ملزم به صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و افزود: چاه‌های غیر مجاز باید پر شود؛ کسانی که باغ دارند و برای آبیاری آن آبی ندارند باید از طریق قانونی اقدام کنند تا آب قانونی به آن‌ها داده شود و بتوانند زراعت و کشاورزی و باغ خود را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهند تا از این تنش آبی که سراسر کشور را گرفته است بگذریم؛ تقاضای ما از مردم همین است که مصرف آب را رعایت و مدیریت کنند؛ از مسئولان هم تقاضا داریم که حتماً به فکر باشند و امکانات لازم را قبل از رسیدن به فصل تنش آبی انجام دهند؛ این اقدامات در گذشته کافی نبوده است و امیدواریم که پس از این تذکر مشکلات حل شود و این تابستان به خوبی سپری شود؛ امیدواریم که نزولات آسمانی بیشتر شود تا مردم بتوانند از نعمت‌های دیگر نیز که نیاز به آب دارد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha