جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه قیدار گفت: خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان‌های بی صدا و مظلوم که در زیر چکمه های ظالمان صدایشان به جائی نمی رسد. خبرنگاری یعنی رسوا کردن غوغا سالاران مستبد و مستکبر دنیا. خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره اینکه دولت چهاردهم بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف در حالی کشور را تحویل گرفت که میزان نقدینگی و تورم روند نزولی داردو همچنین برای نخستین بار کشور نرخ بیکاری ۸ درصدی را تجربه کرده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر ادامه بهبود شاخص‌های اقتصادی به ویژه ارزش پول ملی و معیشت مردم تأکید دارند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه با توجه به این که در حال حاضر اقتصاد ایران در یک موقعیت حساس قرار گرفته است، رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر اولویت اقتصاد تأکید کردند، ادامه داد: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب علاوه بر اولویت بودن اقتصاد، بر هماهنگی و یکپارچگی بین دستگاهها نیز تأکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دولت چهاردهم بهبود ارزش پول ملی مورد توجه قرار گیرد چرا که با عرضه و تقاضای دلار و سایر ارزها در کشور ارتباط دارد اگر در کشور درآمد ارزی افزایش یابد، به همان نسبت ارزش پول ملی رشد می‌کند، تصریح کرد: بنابراین اگر دولت به دنبال بهبود معیشت مردم است، باید این مقوله را در اولویت قرار دهد.

موسوی با بیان اینکه تقویت توان تولید داخلی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش ارزش پول ملی داشته باشد و از طرف دیگر تولید داخل در راستای تأمین نیازهای کشور در صورتی که با کیفیت همراه بوده و بیش از نیاز داخل باشد، می تواند منجر به صادرات و مثبت شدن تراز تجاری شود، افزود: در نتیجه صادرات نیز تقویت خواهد شد. نتیجه این چرخه، افزایش تولید، اشتغال و درآمد ارزی است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل مؤثر در کاهش ارزش پول ملی در ایران تورم است، گفت: نرخ تورم در اقتصاد ایران در یک دهه گذشته بالای ۳۰درصد بوده و در برخی سالها تورم بیش از ۴۵درصد را تجربه کرده ایم. به همین دلیل ارزش پول ملی در یک روند نزولی قرار داشته است. هرچه بهتر بتوانیم جریان تورمی را کنترل کنیم، این امر میتواند در تقویت ارزش پول ملی در بخش داخلی مثمرثمر باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت 17مرداد سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‏ها و شهید محمود صارمی گفت: نقش خبرنگار در این عصر و روزگار که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری تعبیر می شود به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی است.

وی افزود: خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان‌های بی صدا و مظلوم که در زیر چکمه های ظالمان صدایشان به جائی نمی رسد. خبرنگاری یعنی رسوا کردن غوغا سالاران مستبد و مستکبر دنیا. خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha