شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
موقوفات استان

حوزه/ رئیس اداره حقوقی ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ابتدای امسال، تاکنون برای ۳۲۴ موقوفه سند رسمی وقفی اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، مسعود مرادی رئیس اداره حقوقی ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن اشاره به سنددار شدن رقبات‌ موقوفات استان زنجان گفت: استان زنجان نزدیک به ۲۹۰۰ موقوفه و ۳۳ هزار رقبه تحت مدیریت خود دارد و همواره یکی از وظایف اساسی نهاد وقف حفظ و نگهداری از اراضی و املاک وقف شده با حمایت قانون اساسی کشور است.

وی یکی از مهم ترین وظایف اوقاف را تهیه و تدوین اسناد مالکیت وقفی برای موقوفات دانست و بیان داشت: تا سند برای ملک موقوفه اخذ نشود هیچ‌کار اساسی برای بهبود وضعیت و مدیریت شایسته بر آن نمی توان انجام داد.

مرادی به افزایش اخذ سند اولیه، برای موقوفات اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۴ سند اولیه برای موقوفات اخذ شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۰۲ سند رشد سه برابری داشته است.

وی افزود: از اسناد شاخص اخذ شده می توان به سند امامزادگان ام البنین(س) شهرستان سلطانیه، امامزاده جواد(ع) شهرستان ایجرود و اخذ سند روستای وقفی نعلبندان شهرستان خدابنده به مساحت سه هزار هکتار اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha