سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت و بنیاد ملی نوجوان کشور گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار شبکه کنشگری دختران حاج قاسم در کشور فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حامد تقدیری، رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت روز سه شنبه در آیین افتتاحیه رویداد استانی نوآوین(نوجوان آوینی) و رویداد دختران حاج قاسم در زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ هزار نوجوان دبیرستانی در ۲۰۰ مدرسه در مجموعه تبلیغات اسلامی تحصیل می کنند، اظهار داشت: رویداد دختران حاج قاسم سلیمانی و پسران نوآوین صرفا گذران وقت و خوشگذرانی برای این نوجوانان نیست بلکه اهداف بزرگتری را دنبال می کند.

حجت‌ الاسلام تقدیری ادامه داد: رویداد دختران حاج قاسم، نمود رویکردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند که به جای نگاه دفاعی و انفعالی، یک گام جلوتر بیاییم و در موضع کنشگری قرار بگیریم و در کنار پاسخ به شبهات دشمن، ماهیت دشمن را به چالش بکشیم.

وی اضافه کرد: در این دوره، دختران در چهار مرحله شناسایی زیست بوم و ظرفیت‌های موجود در بین هم نسلی‌های خود، طراحی عملیات متناسب با مشکلات موجود، انجام عملیات نوآورانه و در کف میدان و در نهایت ارایه و داوری طرح‌ها و عملیات‌ها و بازخوردگیری از آنها به رقابت خواهند پرداخت.

این مسئول با بیان اینکه دختران حاج قاسم سلیمانی به معنی فرماندهی میدان های سخت است، ادامه داد: پسران نوآوین نیز با بهره‌گیری از اساتید مجرب و فرماندهان رسانه ای که فکر و اندیشه آوینی دارند فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه پیش دختران حاج قاسم سلیمانی به سوچی روسیه اعزام شدند، گفت: آنان در شبکه ۲۰ هزار نفری دختران نوجوان جهان شرکت کردند که از بیش از ۱۰۰ کشور حضور یافته بودند.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت در ادامه درخصوص مخاطبان این رویداد، گفت: عموم مردم با اولویت جوانان، نوجوانان، اقشار تاثیرگذار و مسئولان عالی با محوریت دختران و بانوان از مخاطبان ستاد ملی روایت پیشرفت هستند.

وی به نقش تاثیرگذار نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این نوجوانان با وجود سن کم در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند و با دشمنان جانانه مقابله کردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نوجوانان آن روز، خود را در مقابله با دشمن به بهای کم نفروختند، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید نوجوان یعنی روزانه ۱۲ تا ۱۳ شهید نوجوان تقدیم نظام اسلامی شد.

حجت الاسلام علی یوسفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز به اهداف این ۲ رویداد اشاره‌ کرد و افزود: در این رویداد تشکل‌های فرهنگی ـ اجتماعی دختران با همت ۱۲۰ نفر از دانش‌آموختگان مدارس استان زنجان در راستای ایده‌پردازی و اقدام فرهنگی در عرصه‌های دختران، آموزش می بینند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: ما باید حرف‌های نسل جدید را بشنویم و سعی کنیم این نسل دیده شود، زیرا دشمن درصدد است این نسل را با ارائه محتوای غلط و خلاف معارف دینی و ارزش‌های انقلابی به سمت خود جذب کند و از ظرفیت آنها برای ضربه زدن به انقلاب بهره ببرد.

به گفته این مسئول، در شبکه کنشگری دختران استان تحت عنوان شبکه دختران حاج قاسم، دختران ۱۵ تا ۲۰ سال به تعداد ۱۲۰ نفر کنشگری اجتماعی، روش کنشگری‌ و راه های کنشگری و در شبکه پسران نوآوین استان نیز ۱۲۰ نوجوانان دانش آموز پسر، کنشگری رسانه و روایت پیشرفت را می آموزند.

رویداد سراسری تشکیلاتی دختران حاج قاسم سلیمانی و پسران نوآوین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از امروز در دانشگاه زنجان آغاز شده و تا ۱۸ مردادماه ادامه می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha