سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
اربعین ۱۴۰۳

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

عملیات اربعین ۱۴۰۳ آغاز شد

عملیات اربعین ۱۴۰۳ در مراسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن الغدیر وزارت کشور آغاز شد.در این مراسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس ستاد مرکزی اربعین، نصیرعبدالحسین عبدالله سفیر عراق و جمعی از خادمان حسینی در دستگاه‌های مختلف و کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.در این مراسم میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در سخنانی کوتاه گفت: دشمنان امسال به دنبال اربعین هراسی هستند، اما زائران به فضل الهی اربعین امسال را پرشکوه‌تر از هرسال با شعار، اربعین طریق‌الاقصی برگزار خواهند کرد.

منبع:شبکه خبر

نتایج کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اعلام نتایج علمی اولیه شرکت‌کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.به گزارش روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس گفت: نمره‌کل و نمرات خام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ هم اکنون در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org در دسترس است و داوطلبان می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه یادشده، نمره کل و نمرات خام خود را مشاهده نمایند.وی افزود: در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در نوبت دوم سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند کارنامه علمی اولیه به صورت مجزا نمایش داده می‌شود. برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، صرفاً کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

پرنده سوئدی رکورد جهان و المپیک را شکست

فینال پرش با نیزه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دوشنبه شب، پانزدهم مرداد برگزار و بالاترین مرد این دوره از بازی‌ها مشخص شد.آرماند دوپلانتیس با ثبت رکورد ۶.۲۵ متر ضمن کسب قهرمانی و مدال طلا، عنوان بالاترین مرد المپیک ۲۰۲۴ را هم به دست آورد و رکورد بازی‌های المپیک و جهان را هم شکست.دوپلانتیس ابتدا در یکی از پرش‌هایش با ثبت رکورد ۶.۱۰ متر رکورد المپیک را که با ۶.۰۳ متر در اختیار تیاگو براز بود و در المپیک ۲۰۱۶ ریو ثبت کرده بود، شکست.این پرنده سوئدی سپس تلاش کرد تا از مانعی به ارتفاع ۶.۲۵ متر عبور کند تا رکورد جهان و المپیک را همزمان بشکند که دو بار تلاش او بی‌ثمر بود اما در حرکت سوم خود با پرشی عجیب و استثنایی از مانع عبور و رکوردشکنی کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

اسرائیل اتاق جنگ زیرزمینی ساخت

یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود، در این رابطه به شبکه خبری بلومبرگ گفت، «مرکز مدیریت ملی»، یک پناهگاه واقع در زیر مجموعه دولتی در قدس با یک نقطه دسترسی در دامنه‌های غربی شهر، فعال شده است تا تصمیم‌گیری در زمان جنگ را امکان‌پذیر کند.این تحولات در شرایطی انجام می‌شود که تل‌آویو زیر بار فشار حمله قریب‌الوقوع است. در پی اقدام صهیونیست‌ها در ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، منطقه ملتهب‌تر شده است.

منبع:ایسنا

نمایشگاه گل و گیاه زنجان آغاز شد

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان از افتتاح نمایشگاه گل و گیاه زنجان خبر داد و گفت: آشنایی مردم با گیاهان مناطق مختلف کشور و پروش انواع گیاهان از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه گل و گیاه است.سیدرضا قندیلی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه شرایطی را برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند که علاوه بر آشنایی و تماشای انواع گونه‌های گیاهی و گل‌های مناسب آپارتمانی، امکان خرید برای آنها فراهم شود.وی با بیان اینکه نمایشگاه گل و گیاه از بزرگترین و ارزشمندترین رویدادهای گل و گیاه ایران است، افزود: یکی از مزیت‌های اصلی فعالیت نمایشگاه‌های گل و گیاه خریدن ارزان انواع گونه‌های گیاهی نسبت به بازار است.این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه در سایت دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حضور ۲۰ استان کشور در قالب ۱۱۰ غرفه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.

منبع:ایسنا

ترکیه به آفریقای جنوبی پیوست

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت که این کشور به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری می‌پیوندد. اردوغان افزود که تیم حقوقی پارلمان ترکیه در تلاش برای پایان دادن به نسل‌کشی علیه مردم فلسطین به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد و ترکیه هفتم اوت (چهارشنبه ۱۷ مرداد) شکایت خود را تقدیم این دیوان خواهد کرد.

منبع:ایرنا

آمریکا در صدر جدول المپیک ایستاد

کاروان ورزشی آمریکا در پایان روز دهم در بازی‌های المپیک پاریس با کسب ۲۱ طلا، ۳۰ نقره و ۲۸ برنز و مجموع ۷۹ مدال صدرنشین جدول توزیع مدال‌ها است. کاروان چین هم با همین تعداد طلا، ۱۸ نقره و ۱۴ برنز در رده دوم قرار دارند و فرانسه هم با ۱۳ طلا، ۱۶ نقره و ۱۹ برنز در جایگاه سوم هستند.استرالیا، بریتانیا، کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا، هلند و آلمان همچون روز گذشته در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارند.سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنجم مرداد آغاز و تا ۲۱ همین ماه ادامه خواهد داشت. کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار و ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

منبع:ایرنا

مرکز مبادله کتاب لرستان افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: مرکز مبادله کتاب استان به عنوان یک مرکز پشتیبانی و آماد کتاب‌خانه های و سرمایه در گردش فرهنگی افتتاح شد. علی اکبر سبزیان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز مبادله کتاب استان اظهار کرد: ۵۹ کتابخانه مشارکتی و نهادی با بیش از ۴۰ هزار و ۱۰۰ عضو در این استان فعال است.وی افزود: افرادی که قصد کمک دارند کتاب را در اختیار کتابخانه حضرت مهدی (عج) استان به عنوان مرکز مبادله قرار دهند.

منبع:ایرنا

وعده الحق عین الاسد را موشک باران کرد

پایگاه عین الاسد آمریکا در غرب عراق دوشنبه شب هدف حمله موشکی گروه‌های مقاومت قرار گرفت.منابع خبری از وقوع ۲ انفجار در نزدیکی این‌ پایگاه خبر دادند و خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که ۲ موشک‌کاتیوشا به این پایگاه اصابت کرده و دستکم ۵ نظامی مجروح شدند که حال بکی از آنها وخیم است.این در حالی است که گروه الوعدالحق منتسب به گروه‌های مقاومت اعلام‌کرد در این حملات‌ موشکی ۶ نظامی آمریکایی کشته و ۱۹ تن زخمی شدند.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران از آرامش در بنگلادش حمایت کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در رابطه با حوادث تلخ روزهای اخیر با خانواده‌های قربانیان و مصدومان حوادث اخیر ابراز همدردی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در روابط دوستانه با بنگلادش استوار و پایدار بوده و در این شرایط حساس و مهم، در کنار مردم مسلمان، دوست و برادر، بنگلادش قرار دارد.ناصر کنعانی اظهار امیدواری کرد در سایه حاکمیت قانون، وحدت، انسجام و یکپارچگی آحاد ملت و نقش آفرینی حکیمانه نخبگان بنگلادش شاهد بازگشت سریع استقرار، آرامش و ثبات به این کشور مهم اسلامی باشیم.سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط عمیق و تاریخی دو ملت ایران و بنگلادش، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره یک دوست خوب و قابل اتکا برای مردم بنگلادش باقی خواهد ماند.

منبع: خبرنگاران جوان

شعار اربعین کربلا طریق الاقصی شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: دشمنان دنبال اربعین‌هراسی هستند ولی اربعین امسال پرشکوه‌تر از هر سال با شعار «کربلا طریق الاقصی» برگزار می‌شود.سید مجید میراحمدی در مراسم افتتاحیه اربعین حسینی ۱۴۰۳، ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی بیان کرد: اگر امروز در موضوع اربعین شاهد تسهیل‌گری‌های عظیمی هستیم، این به‌خاطر تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید است که دغدغه سهولت این سفر را برای زائران داشت.وی افزود: اربعین امسال در شرایط خاصی در حال برگزاری است که جهان شاهد جنایات رژیم صهیونیستی است و بیش از ۴۰ هزار فلسطینی مظلوم به شهادت رسیده‌اند؛ هم‌چنین جهان در انتظار خونخواهی یکی از سرداران جبهه مقاومت شهید اسماعیل هنیه است.رئیس ستاد اربعین گفت: اربعین حسینی یک موهبت الهی، کنگره بزرگ شیعیان جهان، ترکیبی از عشق و ایمان و نشانه‌ آمادگی برای مبارزه در راه خداست.

منبع:ایسنا

فاضلاب بازار تهران وصل شد

وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ تهران گفت: به طور مشخص در بازار تهران که یک عرصه حدوداً ۱۱۲ هکتاری است وضعیت فاضلاب مبهم نیست، از این جهت که عمده این آب‌ها که توسط پاساژها و مراکز تولید می‌شود در یک شبکه به روز جمع آوری نمی‌شود و عمدتاً به صورت چاه‌های جذبی به لایه‌های زیرین زمین نفوذ می‌کند و این موضوع مخاطرات بسیاری به دنبال دارد.شهردار منطقه۱۲ تأکید کرد: استفاده از چاه جذبی به عنوان روش قابل قبول برای دفع فاضلاب نیست؛ زیرا اگرچه لایه‌های خاک در سطح محدود می‌تواند قابلیت جذب آلاینده‌ها را به خود داشته باشد، ولی در سطح وسیع و کنترل نشده این خاصیت آن از بین می‌رود و آلودگی‌های فاضلاب حتی در اعماق بیش از ۱۰۰ متری زمین و تا شعاع بیش از ۳۰ کیلومتری نفوذ می‌کند و عوارض خطرناک آن سلامت شهروندان و کسبه بازار را تهدید می‌کند.انارکی محمدی ادامه داد: پس از برگزاری بیش از ۵ هزار ساعت جلسه به همراه شهردار ناحیه ۳ با شرکت آب و فاضلاب و ارگان‌های ذیربط در خصوص اتصال بازار به شبکه فاضلاب شهری و بررسی موانعی، چون بافت زمین بازار، حصارهای کارگاهی آبفای تهران در سبزه میدان از نیمه مردادماه شروع به کاتر زنی کردند.شهردار منطقه ۱۲ در ادامه درباره خطراتی که بازار تهران را تهدید می‌کند، گفت: عزم همگانی برای اصلاح شبکه‌های برق وگاز کشی ایجاد شده است، زیرا استفاده کسبه و مغازه داران از پیک نیک‌های گازی و برق کشی‌های نا ایمن و فرسوده از عوامل بزرگ آتش سوزی و ایجاد سانحه در بازار است.

منبع: خبرنگاران جوان

هریس نامزد رسمی دموکرات ها شد

کامالا هریس رسماً نامزد حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا شد.به گزارش برخی رسانه‌ها قرار است کامالا هریس روز سه شنبه معاون خود را معرفی کند.«کامالا هریس» پس از یک رای‌گیری مجازی پنج روزه توسط نمایندگان کنوانسیون حزب دموکرات که دوشنبه شب به پایان رسید، رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد.

منبع: شبکه خبر

پایتخت برای آئدس سفید شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اوضاع پایتخت را از نظر بیماری‌های ناشی از پشه آئدس سفید اعلام کرد. نصیری گفت: امیدواریم این بیماری در کشور شیوع پیدا نکند اما ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

منبع:شبکه خبر

بافق رکورددار گرمای کشور شد

کارشناس هواشناسی با بیام اینکه بافق سه روز متوالی رکورد دار گرما در کشور بوده است گفت: شهر بافق روز گذشته با دمای ۴۸/۹ درجه گرمترین شهر کشور بود.میر حسینی افزود: شهر یزد نیز با دمای ۴۳/۵ درجه بعد از اهواز و قم گرمترین مرکز استان شد.وی ادامه داد: از امروز تا یکشنبه هفته آینده ماندگاری هوای گرم و در ساعات بعدازظهر و شب در برخی مناطق وزش باد به‌نسبت شدید با احتمال گردوخاک و انتقال گردوغبار از مناطق مجاور به استان پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا نیز در این مدت تا ۴۵ درجه می‌رسد.

منبع:شبکه خبر

هوای تهران آلوده باقی ماند

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۰۵ قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده است.همچنین شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۳ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود.تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک، ۹۷ روز هوای قابل قبول و ۳۵ روز هوای آلوده و ۲ روز هوای ناسالم داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۱۰۰ روز هوای قابل قبول و ۲۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۲ روز ناسالم برای همه افراد داشته است.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha