سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
55

حوزه/ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس آموزه های اسلامی و شیعی، روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه، رسالت مهم مداحان اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، حجت الاسلام بهزاد محمدی طی سخنانی در همایش بزرگ تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی ساوه که در سالن سلمان ساوجی این شهرستان برگزار شد، با بیان این که ما در راستای نشر معارف عاشورایی رسالت مهمی بر دوش داریم و باید به سیره نورانی امام سجاد(ع) و عمه بزرگوارشان حضرت زینب کبری(س) در این باره تأسی بجوییم، ابراز داشت: همان طور که گفته اند همه روزها عاشورا و تمام زمین‌ها کربلا است چرا که در تقابل حق و باطل قرار داریم و باید نشان دهیم که در مسیر حق و در جبهه امام حسین(ع) هستیم.

وی افزود: گاهی اوقات این قبیل شبهات و مباحث مطرح می‌شود که هیأت‌های مذهبی، جای سیاست نیست و حال آن که حقیقتاً یکی از وظایف هیأت‌ها، علاوه بر تلاش در برافراشته شدن عَلم اهل بیت (ع)، بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به وقایع روز جامعه است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که امروز باید نشان دهیم که در جبهه حق هستیم و از مظلومان عالم دفاع می کنیم، گفت: مقاومت مردم یمن و غزه زیر آتش آل سعود همان شعار سیدالشهدا(ع) در پذیرش مرگ با عزت است؛ بنابراین ما ملت امام حسین(ع) هستیم و نمی‌توانیم نسبت به مظلومیت غزه و یمن و سایر امت‌های اسلامی بی توجه باشیم.

وی با بیان اینکه مداحان باید در اشعار، اذکار و ذکر مصیبت‌های خود به بیان مسائل روز پرداخته و از روشنگری غافل نشوند، خاطرنشان کرد: به برکت نظام ولایت فقیه، ایران اسلامی با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد و رژیم صهیونیستی با وجود این همه ظلم و ستم و خونریزی، لحظه‌های پایانی عمر نحس خود را سپری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha