سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
اراک

حوزه/ استاندار مرکزی گفت: میزان خرید گندم در استان مرکزی تاکنون بیش از ۳۲۵ هزار تن بوده که این میزان نسبت به خرید مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد دارد، این در حالی است که متوسط رشد کشوری ۱۷ درصد است لذا از این حیث استان مرکزی جزو سه استان اول کشور رشد خرید گندم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، دکتر مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، در حاشیه بازدید از یک مرکز خرید تضمینی گندم در اراک با اشاره به آغاز خرید گندم در استان مرکزی از ابتدای ماه خرداد، بیان کرد: میزان خرید گندم در استان مرکزی تاکنون بیش از ۳۲۵ هزار تن بوده که این میزان نسبت به خرید مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد دارد, این در حالی است که متوسط رشد کشوری ۱۷ درصد است لذا از این حیث استان مرکزی جزو سه استان اول کشور رشد خرید گندم است.

وی تصریح کرد: در سراسر استان ۳۰ مرکز خرید تا پایان شهریور به صورت شبانه‌روزی مشغول خرید گندم خواهند بود و تاکنون بیش از ۲۰ هزار کشاورز بالغ‌ بر ۵۲ هزار محموله گندم را تحویل داده‌اند.

مخلص الائمه اظهار داشت: کل خرید گندم در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵۶ هزار تن، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۶ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۸ هزار تن بوده است.

وی افزود : کل بهای گندم خریداری شده در استان مرکزی تا این تاریخ بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که بالغ بر یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و این فرآیند ادامه دارد.

استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شود و در حال حاضر به اندازه حدود ۲ سال مصرف گندم استان گندم خریداری شده که در حال ارسال مازاد آن به سایر استان‌ها هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha