دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، گفت: اینکه آدمی بتواند در هر لحظه و عرصه بر حمایت خدا توکل کند و چشم از ماسوی الله ببندد، پیروز میدان خواهد بود و به قطع، نصرت الهی او را یاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه دومین روز از مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش درحسینیه موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول(س) با سخنرانی خانم شوکتی از اساتید اخلاق برگزار شد.

شوکتی در ابتدا ضمن تبیین مقام امام حسین(ع) در نزد خداوند و مقام کسی که برای ایشان سوگواری می‌کند، اظهار داشت: عاملی که باعث شد امام حسین(ع)، بر این مصیبت بزرگ صبر داشته باشد، توکل و حمایت و پشتیبانی خداوند از ایشان بود.

وی افزود: اینکه آدمی بتواند در هر لحظه و عرصه بر حمایت خدا توکل کند و چشم از ماسوی الله ببندد، پیروز میدان خواهد بود و به قطع، نصرت الهی او را یاری خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به فرازهایی از دعای اذن دخول در زیارات ائمه اطهار و آدابی که برای زیارت در متون اسلامی ذکر شده، به تشریح مقام شامخ و والای ائمه اطهار پرداخت و با ذکر خاطرات بزرگان، شرکت در مجالس اهل بیت(ع) را وسیله استفاده و بهره‌گیری از برکات معنوی عظیم الهی دانست.

وی به ارزش و جایگاه مجالس و محافل عزاداری اشاره کرد و با توجه به سخن آیت الله بهجت که "اگر انسان بداند مجالس ائمه اطهار(ع) همان زیارت حضرات است"، یادآور شد: پس قلب خود را پاک کنیم و آن را جایگاه حضور ایشان قرار دهیم و با خلوص نیت وارد مجالس شویم، یقین داشته باشیم که آنها حضور خواهند داشت و سعی بر این باشد که دست خالی از این مجالس خارج نشویم.

از دیگر برنامه‌های این مراسم ادعیه و روضه خوانی توسط مداح اهل بیت(ع)، اجرای گروه سرود توسط دختران نوجوان، بیان و پاسخ گویی به احکام شرعی و پذیرایی بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha