چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یکی از علل اصلی واقعه عاشورا را فریفته شدن مردم به دنیا و وابستگی به تعلقات دنیوی دانست و گفت: اگر انسان از نور ولایت و محبت اهل‌بیت (ع) فاصله بگیرد دیگر چیزی برایش باقی نخواهد ماند و دچار شقاوت ابدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: علت اینکه دشمنان با وجود اینکه می‌دانستند سیدالشهداء چه کسی است و از سفارشات نبی گرامی اسلام خبر داشتند اما کار به جایی رسید که مقابل سیدالشهدا شمشیر به دست گرفتند باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: دشمنان، مقام و جایگاه سیدالشهداء را می‌دانستند اما جامعه آن‌قدر تیره‌وتار شده بود که دشمنان دست به هر جنایتی زدند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا مطلبی داریم مبنی بر اینکه مردم به سمت ظلم گرایش پیدا کردند و از همان زمان رحلت نبی گرامی اسلام اساس و بنیان ظلم در جامعه پایه‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: مردم بعد از رحلت نبی گرامی اسلامی بیعتی که در روز غدیر داشتند را نقض کردند و پیمان خود را شکستند و امورات امت اسلام را به افراد ناشایست واگذار نمودند که این اقدامات پایه‌گذار اتفاقات ناگواری در تاریخ اسلام شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: جامعه‌ای که دشمنان بتوانند با ایجاد شبهه فضای آن جامعه را برای فتنه آماده کنند حریم اهل‌بیت (ع) به‌راحتی زیر پا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: بدترین جنایات در کربلا انجام شد که یکی از علل اصلی این واقعه فریفته شدن به دنیا بود و باعث شد این تعلقات دنیوی انسان را به مرحله شقاوت برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: از دیگر عوامل وقوع این حادثه مصیبت‌بار این بود که افراد خود را به پست‌ترین مسائل دنیوی فروختند و آخرت خود را با بی‌ارزش‌ترین مسائل معامله کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان از نور ولایت و محبت اهل‌بیت (ع) فاصله بگیرد دیگر چیزی برایش باقی نخواهد ماند و دچار شقاوت ابدی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: تکبر در مقابل ولی خدا و امام معصوم باعث می‌شود انسان گرفتار هوا و هوس شود و راهی را انتخاب کند که جز ضلالت نیست.

وی تأکید کرد: دوری از ولایت باعث می‌شود انسان گرفتار خشم خدا و خشم نبی خدا شود و دچار جنایاتی شود که قابل‌وصف نیست؛ دشمنان در واقعه کربلا از مصادیق بارز همین افراد بودند که از هیچ جنایتی کوتاهی نکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha