سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
وحیدی

حوزه/ وزیر کشور تصریح کرد: به لطف الهی مناسک اربعین با وجود سانسور رسانه‌های غربی به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، احمد وحیدی طی سخنانی در همایش بزرگ موکب‌داران، خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام با بیان این که حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین، رزمایش بزرگ آمادگی برای عصر ظهور حجت بن الحسن (ع) است، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) همه وجود خود را برای تحقق زمینه سعادت انسان ها و نشان دادن راه حق و حقیقت فدا کرد و در این میان اربعین بهترین فرصت برای اتصال به خاندان وحی است.

وی افزود: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند.

وزیر کشور همچنین گفت مناسک اربعین، همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آئین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور شده اما اینک به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: موکب‌داری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکب‌داران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و با بصیرت را دور خود جمع کرده است.

وی بیان داشت: موکب‌داران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است. موکب‌داران باید جوانان و نوجوانان را در این مقطع جذب کنند.

وزیر کشور همچنین افزود: خاصیت موکب‌داری اربعین آن است که بدون محدودیت همه انسان‌ها را جذب می‌کند و موکب‌داران خالق صحنه‌های زیبایی در خدمتگزاری به زائران هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha