سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کد خبر: 1174877
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
اربعین

حوزه/ در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) شبکه قرآن و معارف سیما با پخش برنامه‌های مذهبی و عزاداری مهمان خانه بینندگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) شبکه قرآن و معارف سیما با پخش برنامه‌های مذهبی و عزاداری مهمان خانه بینندگان خواهد بود.

برنامه «محرم‌شهر» با پوشش زنده رویداد آیینی شهر تهران در میدان آزادی تهران هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

محرم‌شهر رویدادی آیینی حماسی همراه با خلاقیت هنری است و تلاش دارد مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) را در دهه سوم ماه محرم و دهه اول ماه صفر زنده نگه دارد و فضای شهر تهران را امام حسینی کند.

برنامه «شبستان» نیز با پخش زنده سخنرانی علما و مداحی‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سوگ شهادت امام حسین(ع) هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در قاب شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد.

برنامه «مغناطیس» هم با حضور کارشناسان هلال احمر و با بیان نکات بهداشتی و مراقبتی برای زائران اربعین حسینی(ع) هر روز ساعت ۹:۳۰ صبح از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

ویژه‌برنامه اربعینی «آرمان» با پوشش زنده پیاده‌روی زُوار حسینی و آیین عزاداری چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش هر شب ساعت ۲۲ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد.

همچنین اجرای آیین عزاداری پرشور افغانستانی‌ها در برنامه «تکیه‌خانه» هم هر روز ساعت ۱۷ و ۲۱ از شبکه قرآن ومعارف سیما پخش می‌شود.

تکیه‌خانه که در زبان محلی مردم افغانستان به معنای «حسینیه» است، در دکوری معظم به مساحت هزار مترمربع، آیین عزاداری اقوام مختلف افغانستان و چهره‌های برتر قرآنی این کشور را به نمایش می‌گذارد.

شبکه قرآن و معارف سیما، در روزهای عزاداری شهادت امام‌ حسین‌(ع) مستندهایی در باب ایام ماه محرم برای بینندگان پخش می‌کند. اعزام کاروان زیارتی و موکب امام حسن مجتبی(ع) از بوشهر به سمت کربلا در ایام اربعین حسینی دوشنبه، ۱۵ مرداد، ساعت ۲ بامداد بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

مستند امت محمد نیز با نگاهی به حضور اهل تسنن در پیاده‌روی اربعین حسینی سه‌شنبه ۱۶ مرداد ساعت ۲ بامداد از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

مستند همسفر من هم به یاد شهید مدافع حرم محمود تقی‌پور چهارشنبه ۱۷ مرداد ساعت ۲ بامداد در قاب شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد.

همچنین مستند کشور حسین داستان حضور زائران کشورهای مختلف در اربعین حسینی(ع) پنجشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۲ بامداد از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha