سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
23

حوزه/ امام جمعه ساوه تصریح کرد: اهتمام نسبت به جهاد تبیین لازمه توفیق در جنگ ترکیبی اخیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین جعفر رحیمی طی سخنانی در همایش بزرگ تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت مداحان در مسیر روشنگری جامعه، ابراز داشت: آحاد ملت در هر جایگاهی که قرار دارند باید در خدمت نظام اسلامی باشند و در این زمینه مداحان و وعاظ و ذاکرین اهل بیت(ع) رسالت بسیار مهمی برعهده دارند.

وی افزود: جهاد تبیین در راستای استحکام حاکمیت و تقویت ارکان نظام اسلامی است که مداحان بار سنگین و رسالت خطیری در این زمینه دارند.

امام جمعه ساوه همچنین گفت: مداحان، تقویت شعارهای دینی و مذهبی در بین مردم، تقویت فضای معنوی و اعتقادی از طریق اهتمام به کنشگری‌های اجتماعی و خدمات دهی به مردم از جمله محرومیت زدایی، خدمات عام المنفعه و رسیدگی به امورات محلات را برعهده دارند.

وی با اشاره به نقش مهم مداحان در امر هدایت فرهنگی جامعه، افزود: جامعه مداحی از جمله سرمایه های فرهنگی، دینی، مذهبی و معنوی ما به شمار می رود و مهم این است که از این ظرفیت در مسیر تبلیغ دین و آموزه های ناب اسلامی بهره گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز درگیر جنگ ترکیبی هستیم که روی افکار عمومی اثرگذاری بالایی دارد و راه مقابله با آن جهاد تبیین است که انتظار است مداحان برای این مهم، برنامه و نقشه راه دقیقی تنظیم و ترسیم کنند و در این راستا تلاش مستمر و مضاعف داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha