سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس دانشگاه تبریز گفت: زنده نگه داشتن واقع عاشورا فقط اشک ریختن، گریه و زاری و عزاداری در ایام محرم و صفر نیست، بلکه باید روح و فلسفه قیام عاشورا را تبیین بکنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در نهمین کنگره بین‌المللی ادبیات عاشورایی و یادبود شهدای مظلوم غزه و شهید اسماعیل هنیه که امروز با حضور مداحان و شعرای کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و گرجستان در دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: تاریخ اسلام در همه دوره‌ها پر از حماسه و مبارزه با جهل، ظلم و بی عدالتی بوده است و حادثه عاشورا هم با هیچ حماسه و رویدادی قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه با اشاره به حماسه و تراژدی واقعه عاشورا افزود: واقعه عاشورا اوج حماسه و تراژدی وفاداری، عشق به خدا و مبارزه با ظلم و ستم، بی عدالتی و احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است و از این رو این حماسه را نمی توان در هیچ رویدادی مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با طرح این پرسش که امروز رویکرد ما نسبت به واقعه عاشورا چیست؟، خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن واقع عاشورا فقط اشک ریختن، گریه و زاری و عزاداری در ایام محرم و صفر نیست، بلکه باید روح و فلسفه قیام عاشورا را تبیین بکنیم.

نصراله‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه حادثه عاشورا تلخ‌ترین، سوزناک‌ترین و غم انگیزترین واقعه تاریخ است، اظهار داشت: بقاء و جاودانگی واقعه عاشورا هم به خاطر اخلاص، از خود گذشتگی و رسیدن برای خدا بوده است.

وی افزود: امروز ملت فلسطین و مردم غزه هم با پیروی از مکتب سید الشهداء(ع) و قیام واقعه عاشورا با ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی، جان فشانی می کنند و نابودی اسرائیل قطعی است و به زودی این رژیم کودک کش و جنایتکار به زباله دان تاریخ خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha