سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: مهمترین دستاورد این کنگره تبیین قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا در کشورهای همسایه است و با تدابیر و حمایت بیشتر از این کنگره، در سال های دیگر با حضور تعدادی زیادی از اندیشمندان، شاعران و مداحان خارجی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در نهمین کنگره بین‌المللی ادبیات عاشورایی و یادبود شهدای مظلوم غزه و شهید اسماعیل هنیه امروز با حضور مداحان و شعرای کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و گرجستان در دانشگاه تبریز برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا و در ادامه با قدردانی از عوامل، برگزارکنندگان و حامیان این کنگره گفت: مهمترین دستاورد این کنگره تبیین قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا در کشورهای همسایه است و با تدابیر و حمایت بیشتر از این کنگره، در سال های دیگر با حضور تعدادی زیادی از اندیشمندان، شاعران و مداحان خارجی برگزار شود.

وی افزود: با حضور اندیشمندان، شاعران و مداحان دیگر کشورها در این کنگره و با گفت و گو، طرح و تبیین مکتب و قیام عاشورا می توان فلسفه و فرهنگ عاشورا را در جهان توسعه و گسترش داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: مهمترین درس و راهبرد قیام امام حسین(ع)، خون همیشه بر شمشیر غلبه دارد و پیروز است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تاسی و تبعیت از نهضت عاشورا، فرهنگ عاشورا، پیام آزادگی، حق خواهی و ایستادگی در برابر مستکبران را احیاء و به دیگر جوامع گسترش داد، خاطر نشان کرد: امروز در دنیا اتفاق جدیدی در حال شکل گیری است و آن هم ظهور انسان های عاشورایی است.

حجت الاسلام انوری اظهار داشت: امروز در مسئله جنگ علیه مردم غزه انسان‌های آزاده از کشورهای اروپایی، شهرهای آمریکا و دیگر کشورهای جهان که مسلمان هم نیستند با پیروی از فرهنگ عاشورا، فریاد مقاومت و مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم سر می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha