جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: ترور سکه‌ای دو روست که روی دردناک آن نفوذ و سوءاستفاده از خلأها و روی دیگرش ترس و وحشت از نبرد مستقیم است و کسی که جگر رویارویی ندارد و از قفا می‌زند، تروریست قوی نیست، چون ترسو بوده و شرافت نبرد تن‌به‌تن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه باید نگاه راهبردی را از عاشورائیان بیاموزیم، اظهار داشت: نگاه راهبردی نوعی نگاه واقع‌بینانه و معطوف به آینده بلندمدت جامعه اسلامی و جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه بصیرت یکی از مولفه‌های مهم در نگاه راهبردی است، افزود: با نگاه راهبردی واقع‌بینانه و دقیق و توأم با شناخت صحیح حقایق و واقعیت‌ها و آگاهی از خود، دشمن، مقتضیات و موانع و امکانات از بدترین شرایط و رخدادها، بهترین استفاده را در راه مکتب و ارزش‌های خود نموده و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه میاندوآب، با بیان اینکه در نگاه راهبردی این موضوع موردتوجه است که کجا بودیم، اکنون کجا هستیم و باید به کجا برویم، تصریح کرد: در این مسیر آگاهی از امکانات و توانمندی‌ها و داشته‌ها، چگونگی رسیدن به مقصد و اینکه چگونه آگاه می‌شویم که در مسیر درست حرکت کنیم، مورد توجه و حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه راز آرامش مؤمن در سخت‌ترین شرایط نیز همین نگاه راهبردی است، یادآور شد: شهید سلیمانی بارها تأکید داشت که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در فرصت‌ها نیست و شرط آن نیز این است که نترسید، نترسیم و نترسانیم، حاج‌قاسم این واقعیت را در حماسه دفاع از حرم به منصه ظهور رسانید.

حجت الاسلام حسن‌زاده به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اشاره کرد و گفت: ترور و تروریسم در ذات پلید رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است و ترور سکه‌ای دو روست که روی دردناک آن نفوذ و سوءاستفاده از خلأها و روی دیگرش ترس و وحشت از نبرد مستقیم است و کسی که جگر رویارویی ندارد و از قفا می‌زند، تروریست قوی نیست، چون ترسو بوده و شرافت نبرد تن‌به‌تن ندارد.

وی با اشاره به اینکه غزه به باتلاق رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، اظهار کرد: همه می‌دانند رژیم صهیونیستی در خون شهدای غزه فرورفته و مانند آمریکا که در عراق، افغانستان و ویتنام بی‌آبرو شد، جنگ را باخته و می‌خواهد با این کارها شکست خود را جبران کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا پای ایران را به جنگ مستقیم باز کند، ابراز کرد: ترور شهید هنیه در تهران برای بی‌اعتبار کردن سازمان‌های امنیتی ایران و کشاندن پای ایران به جنگ بود.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف بازی‌های سیاسی برخی خود تحقیرها و خرده‌فروش‌های بی‌تخصص در زمینه نظامی و امنیتی، دنیا به‌خوبی می‌داند که ایران از چه قدرت نظامی و دفاعی برخوردار است و با همین‌قدرت نظامی و موشکی بود که با عملیات وعده صادق، گنبد آهنین پوشالی آنها را به استهزا گرفت.

حجت الاسلام حسن زاده تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما وظیفه خود می‌دانیم که خون‌خواه مهمانمان باشیم و ما نیز نه یک‌قدم جلوتر و نه یک‌قدم عقب‌تر از ولی، بلکه شانه‌به‌شانه ایشان به هر چه گفتند عمل می‌کنیم.

وی هم چنین با بیان اینکه رئیس‌جمهور با نطق خود در مجلس ما را در جهان سربلند کرد، اظهار کرد: او عزتمندانه و شرافتمندانه پشت ملت مظلوم غزه ایستاد و هنیه را مقتدرانه و صمیمانه در آغوش کشید تا دنیا بداند که جمهوری اسلامی پشت سر ملت مظلوم فلسطین قرار دارد.

امام‌جمعه میاندوآب، با تأکید بر اینکه نباید دشمن را گم‌کرده و جبهه خودی و غیرخودی را اشتباه بگیریم، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی شر مطلق بوده و باید از صحنه روزگار حذف شود و آن روز هم دیر نیست.

وی با بیان اینکه مقاومت به شخص وابسته نیست، تأکید کرد: مقاومت وابسته به مکتب اباعبدالله(ع) است و ما تا نفس در جان داریم راه این مقاومت ادامه داشته و تا روز تسلیم دشمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha