جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
1

حوزه/ معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: بی شک مجاهدت و استقامت ملت ایران ریشه در آموزه های عاشورایی و فرهنگ حسینی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حسن عابدینی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی که در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد، با بیان این که هر گونه خدمتی در دستگاه سیدالشهدا(ع) مایه فخر و مباهات است، اظهار داشت: اندیشمندان عرب و از جمله در کشور مصر در تحلیل استقامت و پایمردی مردم ایران به آموزه های دینی و عاشورایی این ملت اشاره می کنند چرا که می دانند باور به امام حسین(ع) و مکتب عاشورا، رمز و راز عزت و عظمت ماست.

وی با بیان این که پیرغلامی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نوکری اهل بیت(ع) بالاترین درجه افتخار است و از هر پست و مقام دیگری بالاتر است، گفت: بخش مهمی از ترویج معارف اهل بیت(ع) از سوی مداحان، وعاظ و پیرغلامان امام حسین(ع) صورت می گیرد و لذا باید مراقب این جایگاه رفیع و حساس بود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تأکید کرد: باور شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع) به عاشورا و مهدویت باعث شده که ما هیچ گاه دچار بن بست نشویم چرا که در چنین مکتبی با این مختصات، بن بست و شکست معنایی ندارد.

عابدینی همچنین ابراز داشت: پیرغلامی صرفاً یک شغل یا یک واژه نیست، بلکه پیرغلامان کسانی هستند که در گذر تاریخ و از سال ۶۱ هجری تاکنون بارها این موضوعات را تکرار کرده‌اند تا به نسل ما و نسل‌های آینده برسد.

وی افزود: ما باید بر اساس معارف و آموزه های دستگاه امام حسین(ع) نسبت به کار فرهنگی و رسانه ای در جامعه اقدام کنیم چرا که بی شک آن چه نظام سلطه و دستگاه استکبار را دچار هراس و نگرانی شدید می کند، همین آموزه ها و روحیه های دینی و انقلابی متأثر از فرهنگ حسینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha