پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
سد کوثر

حوزه/ امام جمعه دهدشت گفت: ورود فاضلاب شهری دهدشت به سد کوثر مسئله ای بسیار حساس و نگران کننده است و لازم است هر چه سریعتر به رفع این مشکل رسیدگی و آن را رفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مباحث زیست محیطی نگران کننده در کهگیلویه و بویراحمد، ریختن فاضلاب به سد کوثر است.

وی ادامه داد: این سد، آب آشامیدنی بیش از 2 میلیون نفر را تامین می کند و لازم است که جهت رفع این مساله اقدامات عاجل صورت گیرد.

خطیب جمعه دهدشت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پسماند شهری از مسائل زیست محیطی است که به آب شرب، آسیب جدی وارد می کند.

حجت الاسلام وحدانی فر اظهار کرد: ۲۲۰ کیلومتر شبکه توزیع فاضلاب در دهدشت وجود دارد که تنها ۳۵ درصد جمعیت این شهر را پوشش می‌دهد. به گفته مسئولین امر و کارشناسان، 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا شبکه و فاضلاب دهدشت به اتمام برسد.

وی افزود: از پسماند فاضلاب نیز می توان برای زمین های کشاورزی و پتروشیمی استفاده کرد.

امام جمعه دهدشت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آبی که به مردم داده می‌شود سالم است، اما ریختن فاضلاب شهری دهدشت به سد کوثر نگران‌کننده است.

حجت الاسلام وحدانی فر اظهار کرد: با تامین اعتبار برای تکمیل شبکه و فاضلاب ، علاوه بر اینکه مشکل فاضلاب شهر دهدشت رفع می شود سلامت آب سد کوثر که آب شرب 2 میلیون نفر را تامین می کند نیز بیشتر مورد اعتماد قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سد کوثر آب سه استان را تامین می کند و لازم است برای جلوگیری از ایجاد مشکلات زیست محیطی ، این موضوع در دستور کار و جزو اولویت ها قرار گیرد. لذا مطالبه اصلی مردم منطقه این است که در وزارت نیرو برای رفع این مشکل اقدام عاجلی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha