پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
مشکلات مردم

حوزه/ خطیب جمعه رباط کریم تهران با بیان اینکه یکی از دلایل کمبود آب و مشکل به وجود آمده برداشت های غیرمجاز توسط اشخاص ذی حق است گفت: متاسفانه برداشت بی رویه از کانال محمدیه محصولات کشاورزی و باغی رباط کریم را به نابودی کشانده است.

حجت الاسلام حسن ترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به اینکه مسئله مطرح شده در خطبه های نماز جمعه، موضوع سهمیه آب کشاورزان و باغداران رباط کریم است، گفت: محمدیه یکی از کانال های انتقال آب به رباط کریم است که قبلا 72 درصد آب این کانال، سهم کشاورزان رباط کریم بود. اما بعد از جدا شدن شهرستان بهارستان، 20 درصد از مجموع سهم شهرستان رباط کریم کسر شد و سهمیه آب رباط کریم به 52 درصد رسید.

وی ادامه داد: اما متاسفانه برداشت بی رویه از کانال محمدیه محصولات کشاورزی و باغی رباط کریم را به نابودی کشانده است.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: یکی از دلایل کمبود آب و مشکل به وجود آمده برداشت های غیرمجاز توسط اشخاص ذی حق است که در شهرستان رباط کریم و شهرستان های اطراف و بالادست صورت می گیرد.

وی افزود: برخی کشاورزان در بالادست به صورت غیرمجاز سهمیه آب را می گیرند و شرکت تعاونی توزیع آب نیز به درستی به وظایف خود عمل نمی کند. در صورتی که این شرکت باید متخلفان را به دادگاه معرفی کند.

خطیب جمعه رباط کریم تهران اظهار کرد: تخلفات به گونه ای است که برخی کشاورزان با قراردادن نیوجرسی مسیر عبور آب را تغییر می دهند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای کشاورزان و باغداران در رباط کریم ایجاد کرده است به گونه ای که میوه باغات بر روی شاخه ها خشک می شود و محصول کشاورزی از بین می رود.

وی افزود: شهرستان رباط کریم دارای کشاورزان نمونه ای در سطح استان و کشور است و به وجود آمدن این شرایط برازنده مردم این منطقه نیست و نباید اجازه دهیم این چنین شرایطی کشاورزی ناب و معروف منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام ترابی اظهار کرد: پیگیری های زیادی از طریق حوزه استانداری، فرمانداری و... صورت گرفته است اما متاسفانه تاکنون حق کشاورزان رباط کریم داده نشده است.

وی گفت: در سال جاری به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود آب، به محصولات کشاورزی و باغی خسارات زیادی وارد شده است.

امام جمعه رباط کریم تهران با اشاره به اینکه کشاورزان بالادست به حقوق کشاورزان منطقه رباط کریم تعدی می کنند و کسی هم به این تخلفات رسیدگی نمی کند، جلسات متعددی برگزار شده است اما متاسفانه عملا کاری صورت نگرفته است.

حجت الاسلام ترابی گفت: سازمان جهاد کشاورزی، شرکت تعاونی توزیع آب، میراب و... اگر به وظایف خود به درستی عمل کنند قطعا آب به اندازه کافی نیز به دست کشاورزان رباط کریم نیز می رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به وجود مشکل عدم آنتن دهی همراه اول در رباط کریم نیز گریزی زد و گفت: 5-6 ماه است که مردم از عدم آنتن دهی همراه اول گلایه دارند و با وجود الکترونیکی شدن بسیاری از امور، عدم دسترسی به اینترنت مشکلات زیادی را برای مردم فراهم کرده است و مردم از این وضعیت ناراضی و گلایه مند هستند.

وی افزود: در این راستا پیگیری های زیادی صورت گرفته است اما متاسفانه مسئولین بررسی های لازم برای رفع مشکل را انجام نداده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha