پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
اربعین

حجت الاسلام علی یوسفی/ اربعین، بستری مهم برای جهاد تبیین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علی یوسفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دیدار با حجت الاسلام قربانی راهیار منطقه ای بنیاد هدایت، ایام اربعین را فرصتی مناسب برای تبیین مدل پیشرفت تمدن اسلامی دانست و گفت: پرداختن به موضوع اربعین یکی از عرصه‌های مهم جهاد تبیین است و از سوی دیگر با توجه به شرایط جهان اسلام و مسئله اول ما که همان فلسطین و شرایط غزه است، به‌نظر می رسد باید از این فرصت برای بازخوانی و ترویج گفتمان مقاومت نیز بهره جست.

حجت الاسلام یوسفی افزود: استان زنجان اولین استان تکمیل کننده آمایش و بروزرسانی اطلاعات مساجد و برگزار کننده گعده‌های امامان و ارکان مساجد شهرستان‌ها در عملیات محله اربعینی کشور شد.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین موضوعاتی که برای طراحی این عملیات‌ها در نظر گرفته‌ایم، از جمله فاجعه غزه، زن و خانواده، امید، شکست اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تمدن غرب، روایت حماسه اربعین و روایت پیشرفت است.

یوسفی در ادامه خاطر نشان کرد: مساجدی که امام آن درک صحیحی از مدل امامت دارد و توانسته تیم و تشکیلات منسجمی را فراهم کند و در حال پیاده سازی الگوی امامت در است، می‌توانند به عنوان الگوی تحقق امامت معرفی شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان، بعد از استماع گزارش راهیار منطقه در خصوص آمایش کلی مساجد استان زنجان و طبقه بندی آنان، گفت: احیای کارکردهای مختلف مسجد و توانمندسازی امام و ارکان مسجد موجب تقویت مساجد بعنوان کانون تمدن ساز می‌باشد.

وی در ادامه از اجرای عملیات محله اربعینی ابراز خرسندی نموده و از همت و همدلی همسنگران در شبکه تبلیغ بویژه بنیاد هدایت تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha