یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
نماینده ولی فقیه

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر تقویت هیات‌های اندیشه‌ورز در این استان برای ارتقا فرهنگ دینی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در یکصد و بیست‌هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و قدردانی از حضور مردم لرستان در راهپیمایی محکومیت ترور شهیدالقدس گفت: اگر چه این حادثه برای ما تلخ بود، ولی به امید خدا با پیروزی نهایی کام دشمنان و شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر تلخ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سند برش مهندسی فرهنگی استان موضوعات مهمی پیش‌بینی شده است، افزود: ساعت‌ها کار مطالعاتی بر روی برش فرهنگی استان انجام شده است و ارتقای محیط زیست و منابع طبیعی از موضوعات احصا شده برش فرهنگی و نظام مسائل استان است.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: اگر همه با هم تلاش کنیم که برش مهندسی به دقت در شورای فرهنگ عمومی و در کمیته‌های مشخص شده بررسی شود و مصوبات آن به درون جامعه امتداد پیدا کند شاهد تغییرات خوبی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر تقویت هیات‌های اندیشه‌ورز برای ارتقا برنامه های دینی و اجتماعی در استان گفت: در برنامه‌های ارائه شده توسط کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی نیاز است علاوه بر زمان، مکان، محل، هدف اعتبارات مورد نیاز از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در منابع طبیعی و خدادادی اظهار داشت: لرستان استانی زرخیر و حاصل‌خیز است که ۳ درصد از سنگ‌های تزئینی دنیا را دارد و نیاز است آینده‌نگر باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: مسئولان باید با آینده‌نگری، دقت و رصد لازم از برخی اتفاقات جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به ساخت‌وسازهای بی‌رویه اطراف دریاچه کیو خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: اگر این‌گونه تعرضات اطراف این دریاچه اتفاق نمی‌افتاد شاید وضعیتی بهتر از قلعه فلک‌الافلاک و مشابه آن را داشتیم و این اتفاقات ممکن است در گوشه‌های دیگر از شهر اتفاق بیفتد که لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط رصد لازم را داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد در پایان یادآور شد : مردم اگر اتفاقاتی را می‌بینند که آینده محیط زیست را دچار مخاطره می‌کند گزارش و اطلاع‌رسانی کنند که بتوانیم از این منابع خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha