یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
شفقت

حوزه / شفقت با بیان اینکه مساجد و نمازخانه‌های بین راهی باید از امکانات لازم برای استفاده زائران برخوردار باشند، گفت: باید همه با هم تلاش کنیم مساجد و نمازخانه‌ها منظم و بهسازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، ابوطالب شفقت استاندار لرستان امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و حرکت زائران در مسیر لرستان اظهار داشت: مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است نسبت به ایجاد و مرمت نمازخانه‌های مسیر حرکت زائران در استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مساجد و نمازخانه‌های بین راهی باید از امکانات لازم برای استفاده زائران برخوردار باشند، افزود: باید همه با هم تلاش کنیم مساجد و نمازخانه‌ها منظم و بهسازی شود.

استاندار لرستان، با اشاره به تأثیرات مهم مسجد در جامعه، خاطرنشان کرد: مساجد از مهم‌ترین پایگاه‌های پشتیبانی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند و اگر حضور مردم با محوریت مساجد نبود، پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی نیز محقق نمی‌شد.

شفقت، به تکلیف و وظایف مدیران دستگاه‌های اجرایی در اشاعه فرهنگ نماز در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به اعتبارات فرهنگی موجود باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران همه دستگاه‌های اجرایی استان باید با هماهنگی شورای اقامه نماز، برنامه آموزشی و معرفت افزایی نماز برای کارکنان را تدوین و اجرا کنند.

استاندار لرستان، ایجاد و توسعه خانه‌های عالم در روستاها برای حضور روحانیون و مبلغان برای تبلیغ آموزه های دینی را ضروری خواند و ابراز کرد: اولین نیازمندی حضور طلاب و مبلغان در روستاها و برگزاری نماز جماعت، وجود خانه‌های عالم برای استقرار مبلغان است.

شفقت تصریح کرد: مدیران سازمان برنامه و بودجه و تبلیغات اسلامی به میزان اعتبار موجود برای ساخت و توسعه خانه‌های عالم اقدام کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha