یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
محمدرضا مردانی

حوزه / مردانی گفت: هر استادی که در محله خود در مسجد حضور پیدا می‌کند به هدایت جوانان با کمک امام جماعت مسجد بپردازد، به عبارت دیگر اساتید بسیجی در ساماندهی بحث‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در محله نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور امروز در همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی امامت، اظهار داشت: امروز بسیج در ابعاد گوناگون در حوزه فرهنگ، علم، اندیشه در همه حوزه‌ها باید نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه بسیجیان باید در حوزه علمی توانمند باشند، گفت: استاد بسیجی دانشگاه برای تربیت نسل‌های آینده، به‌عنوان فردی نقش آفرین در جهت تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کند که نه وابسته به حزبی، گروه و جریان است.

مردانی به چالش‌ها، فرصت‌ها و رویکردها این عرصه اشاره کرد و یادآور شد: بسیج اساتید به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در حوزه‌های تخصصی آماده است که تمامی توان و مسائل خویش را به کار گیرد تا بتواند هر کمکی در سطح ملی، در سطح استان‌ها، در سطح زیست بوم برای موفقیت دولت داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای رفع چالش‌ها باید فرصت‌های پیش رو در سطح زیست بوم خودمان در سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری را شناسایی کنیم، ابراز کرد: اندیشکده‌ها از سوی گروه‌های مسئله محور، در راستای تحقق راهبردهای نظام جمهوری اسلامی با رویکرد کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور شکل گرفته‌اند.

وی با اشاره اینکه از استاد بسیجی انتظار می‌رود در صحنه باشد و از دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب جهاد، روشنگری، امید آفرینی کمک به محرومیت زدایی دفاع کند، اضافه کرد: استاد بسیجی می‌تواند خدمات با کیفیت بهتر و برتری را در سطح جامعه انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به نقش آفرینی تخصصی استاد بسیجی اشاره کرد و گفت: هرکس در رشته تخصصی خودش که دارای مهارتی است باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی وارد میدان شود.

وی با اشاره به تشکیل اندیشکده‌های تخصصی کمیته‌های تخصصی، ابراز کرد: هدف این مراکز کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور که ۲۲ کمیته برای پیش‌بینی شده، می‌باشد، از جمله این کمیته‌ها می‌توان به اقتصاد مقاومتی، عمران شهرسازی، کشاورزی و امنیت غذایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: چنین کمیته‌هایی را با توجه به فراخور نیازهای شهرستانی، استانی و منطقه‌ای باید تشکیل داد، باید با دستگاه‌های ذی ربط ارتباط برقرار کرد و کمکی که نیاز هست را در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دهیم، البته ثمره این تلاش‌ها باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در واقع موفقیت جمهوری اسلامی، تحقق دولت اسلامی و نهایتاً تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است، باشد.

مردانی به موضوع کمک به اعتلای آموزش عالی کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: مدارس نقشی ممتاز و برجسته در عرصه تربیت و تعالی دارند.

وی با تأکید براینکه آنچه مدرسه به دانشگاه تحویل می‌دهد خیلی مهم است، اظهار کرد: در حوزه تربیتی بخش دانشگاه طبیعتاً می‌بایست در این زمینه رسالت خود را ایفا کند و لازم است به عنوان یک استاد و معلم عهد ببندیم که نقش معلمی خودمان را در راستای اهدافی که نظام جمهوری اسلامی تعریف کرده، درست انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روحیه و تفکر بسیجی را به این اضافه کنیم، طبیعتا انجام وظایف و رسالت ما بسیار سنگین‌تر و وظیفه ما دوچندان خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، با تأکید بر نقش آموزش عالی کشور در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: این یک واقعیتی است که اگر امروز ما پیشرفت‌های علمی را در رشته‌ها و سطوح گوناگون می‌بینیم و به آن افتخار می‌کنیم، این محصول دانشگاه و آموزش کشور است.

وی اظهار کرد: هر استادی که در محله خود در مسجد حضور پیدا می‌کند به هدایت جوانان با کمک امام جماعت مسجد بپردازد، به عبارت دیگر اساتید بسیجی در ساماندهی بحث‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در محله نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه اساتید می‌توانند به ارتقا جایگاه مسجد در جامعه کمک کنند، گفت: باید مسجد جایگاه خودش را پیدا کند، مسجد برای تربیت اسلامی و حل مشکلات مردم نقش عمده‌ای دارد و لازم است مساجد را محور فعالیت‌های خود قرار دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha