سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
خانواده، مدرسه و مسجد ارکان اساسی تعلیم و تربیت هستند

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، خانواده، مدرسه و مسجد را سه رکن اساسی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: این سه ضلع نقش بسزایی در پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، در نشست شورای آموزش و پرورش کاشان با اشاره تفسیر آیه ۹۷ سوره نحل قرآن کریم در "المیزان" علامه طباطبایی افزود: اگر زن و مردی عمل صالحی انجام دهند، پروردگار متعال آنها را به یک زندگی جدید اکرام می‌کند و در واقع مومنی که عمل صالحی انجام می‌دهد، خداوند سبحان یک حیات جدید که منظور همان حیات طیبه است، به او اعطا می‌کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت برای رسیدن به این حیات طیبه است، بنابراین خواهران و برادران معلم باید بدانند نقش بسزایی در آموزش، تربیت، تعلیم و آموزش دانش‌آموزان کشور دارند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: از اینکه دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور به اسناد کلی و بالا دستی توجه دارند، خداوند متعال را شاکریم و امیدواریم بتوانند سند تحول نظام آموزش و پرورش را اجرایی کنند.

وی با قرائت بند اول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: تحول در نظام آموزش پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است و برای رسیدن به حیات طیبه و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقای کیفی در حوزه‌های بینش، دانش، مهارت، سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان با تاکید بر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و تربیت انسان‌هایی با ویژگی‌های مومن، پرهیزگار، متخلق به اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، خیرخواه، با نشاط حقیقت‌جو، آزادمنش، مسئولیت پذیر، قانون گرا، خردورز، عدالت‌خواه، خلاق، وطن‌دوست، ظلم‌ستیز، جمع‌گرا، خودباور و ایثارگر است که برای هر کدام از این واژه‌ها باید جلساتی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل هنیه، شهیدان معلم و شهدای پرواز به ویژه رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، یادآور شد: خانواده ایشان خانم علم‌الهدا در نوشتن این سند زحمات زیادی کشیدند که قابل تحسین و قدردانی است و رهبر فرزانه انقلاب نیز از ایشان به عنوان "بانوی فاضله" یاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha