سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
قرآن کریم

حوزه/ دستورالعمل اجرایی مصوبه «آیین نامه جذب و پرورش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستورالعمل اجرایی مصوبه «آیین نامه جذب و پرورش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا به مدت دو سال به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ کرد.

در دستورالعمل اجرایی این آیین نامه آمده است: متقاضیانی که حداکثر ۲۴ سال سن داشته باشند و حد نصاب ۷۵ از ۱۵۰ امتیاز شایستگی های عمومی و همچنین حد نصاب ۱۲۵ از ۲۵۰ امتیاز شایستگی های معلمی را احراز نمایند، طبق جدول یک می‌توانند از امتیاز شایستگی‌های تخصصی تا حداکثر ۶۰۰ امتیاز در جذب بهره‌مند شوند.

امتیازات شایستگی‌های تخصصی مربوط به حافظان قرآن کریم طبق جدول یک آیین نامه به این شرح است:

حافظان کل ۳۵۰ امتیاز، حافظان ۲۰ جزء ۳۰۰ امتیاز، حافظان ۱۵ جزء ۲۵۰ امتیاز و حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم از ۱۰۰ امتیاز در فرآیند جذب دانشگاه فرهنگیان برخوردار خواهند شد.

مرجع تأیید کننده گواهی حافظان قرآن در این دستور العمل، یکی از سه مرجع معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش یا سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی تعیین شده است که موظفند ظرف حداکثر دو هفته از استعلام دانشگاه فرهنگیان نسبت به پاسخ در خصوص اعتبار مدرک اقدام کنند.

در بخش امتیازات ویژه حمایت از پذیرش در رشته‌های اولویت دار این دستور العمل نیز، ۱۰۰ امتیاز جهت حافظان قرآن کریم و ۱۰۰ امتیاز جهت برگزیدگان مسابقات قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش به منظور پذیرش در رشته‌های آموزش ابتدایی، امور تربیتی، آموزش الهیات و آموزش زبان عربی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha