دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
کد خبر: 1174808
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
آذربایجان شرقی

حوزه/ رئیس اداره حج و اوقاف استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: شهید سلیمانی‌ها و دیگر شهدا با قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام انس گرفتند و بر خوان گسترده الهی نشستند و از آن متنعم شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران و فرزندان کارکنان نهاجا، بیان کرد: قرآن کتاب هدایت که بر جان آدمی نازل شده است تا انسان زمینی را به انسان آسمانی و خدایی تبدیل کند. خدا در قرآن انسان را به تفکر و تعقل در آیات الهی فراخوانده است.

وی افزود: برای تفکر در این کتاب آسمانی باید با آن مانوس و با تفسیر آشنا شد، و در آیات تدبر کرد تا در نهایت به اصل وجودی خود و خدا پی ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: دوران جوانی زمان یادگیری و بهترین دوره برای دریافت مفاهیم ناب قرآنی است، شما جوان‌ترها سعی کنید از این دوره بهترین بهره را ببرید.

وی با بیان اینکه ملاک آسمانی شدن آدم‌ها تفکر در قرآن و تمسک به آن است، افزود: قرآن بر جان و دل پیامبر اعظم(ص) نازل شد و هر فردی با جان و دل با این کتاب الهی انس بگیرد رستگار خواهد شد. انسانی که به میهمانی می‌رود از روزی خود مطمئن است و غذا با خود نمی‌برد. قرآن سفره و طعامی است که خداوند برای بندگانش تدارک دیده است و ما هرچقدر می‌توانیم باید از آن متنعم شویم.

رئیس اداره حج و اوقاف استان آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: هر شخصی که با قرآن و اهل بیت(ع) انس بگیرد، می‌شود شهید سلیمانی و بابایی و امثال آن‌ها، این شهدا افرادی بودند که بر خوان گسترده الهی نشستند و از آن متنعم شدند و حقیقتاً عالم واصل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha