دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
نماینده ولی‌فقیه

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، آگاهی‌بخشی به مردم را شرط موفقیت در برابر دشمنان خواند و گفت: در آگاهی دادن به مردم به ویژه جوانان کوتاهی کردیم لذا همه نسبت به آگاهی‌بخشی به جامعه مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، آیت.الله سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان استان اظهار کرد: جایگاه این موضوع و نیاز جامعه در زوایای مختلف ایجاب می‌کند که به این بخش در جهت آگاه‌سازی جامعه خودی و در جهت استیفای حقوق انسانی اعم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی و از نوع جهاد حقوقی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه وقتی مسئله حقوق اسلامی را مطرح می‌کنیم این دامنه‌اش خیلی وسیع است، افزود: نظام خلقت نظامی حَسن و حکمت است و هر شیء که خلق شده هدفمند آفریده شده، معنای آن این است که همه امور حدود دارند، بنابراین برای همه آنها هم باید قائل به حقوق بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در مسئله انسان‌شناسی و اسلام‌شناسی بحث حدود مطرح است اما در طرف دیگر مشاهده می‌کنید که وحشی‌گری‌ها به چه حدی رسیده، یعنی با هیچ قلم، بیان و هنری نمی‌شود تباهی این وحشی‌های منحرف از همه چیز را توصیف کرد.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: به بسیاری از اطلاعات اینها بیش از همه جامعه خود ما نیاز دارد به جهتی که دشمن از نادانی‌ها استفاده می‌کند لذا در تریبون عمومی و رسانه ملی و مکتوب باید جایگاه مناسبی برای تبیین این مسئله قائل شد و به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم به این تفاوت توجه داشته باشند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به وحشی‌گری تفکر لیبرال دموکراسی افزود: استعمارگرها از ۵۰۰ سال قبل به صورت رسمی در دنیا هر جایی رفتند، تباهی در همه زوایا ایجاد کردند و بعد با کمال پرویی و ادعا همین‌ها دَم از حقوق بشر می‌زنند.

وی با بیان اینکه محاکمه استعمارگران جزء نیاز بشر است، تصریح کرد: اینها به جان بشر افتادند و هدف آنان نیز سلطه بر کل کره زمین است و اگر انقلاب اسلامی نبود و بعد از فروپاشی شوروی مانع آنان نمی‌شد کار تمام بود و به اصطلاح آنان پایان تاریخ اعلام می‌شد یعنی استبدادی که برای هیچ جریان و شخص و مکتبی فرصتی نمی‌گذارند که بخواهد عرض اندام کند.

آیت‌الله عبادی یادآور شد: آنچه که امروز به عنوان ایالات متحده امریکا مطرح است که در واقع امریکایی نیستند و امریکایی‌ها سرخ پوست‌های بومی هستند، اروپایی‌های وقتی راه پیدا کردند به این قاره، از حدود ۶۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون از این مردم بومی را قتل عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به سوابق و جنایات استعمارگران در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و گفت: کار آنها ایجاد اختلاف و حکومت بر جوامع است و در پای این جامعه را تضعیف می‌کنند و بر سرمایه‌های کشورها و ملت‌ها مسلط می‌شوند.

وی متذکر شد: سیاست آمریکا این است که بحران ایجاد کند و زمینه ورود خود و مدیریت بحران را فراهم کند تا همه اختیارات جوامع را به دست بگیرد.

آیت الله عبادی با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص استعمارگران، افزود: به اذعان خودشان برای تسلط بر جامعه یا کشوری به دو موضوع اقلیت خائن و اکثریت نادان نیاز دارند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آگاهی‌بخشی به مردم شرط موفقیت است، گفت: بسیاری از آسیب‌ها حالا چه در ایران و چه در کشورهای دیگر از ناآگاهی مردم است اما متاسفانه در آگاهی دادن به مردم به ویژه جوانان کوتاهی کردیم لذا همه نسبت به آگاهی دادن به جامعه مسئول هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha