سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پیامی اظهار داشت: توسعه‌خواهی و مطالبه‌گری از ویژگی‌های اهالی رسانه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه لرستان تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

توسعه‌خواهی و مطالبه‌گری از ویژگی‌های اهالی رسانه است.

بر این باورم که رسانه‌ در دورانی سیر می‌کند که قدری با گذشته متفاوت است.

اگر در قیاس با رسانه‌های دهه ۶۰، ۷۰ و یا ۸۰، بخواهیم مقایسه کنیم، قدری کار رسانه امروز متفاوت و سخت‌تر است.

سوق‌دهی رسانه مکتوب به سمت رسانه‌های برخط، به سمت رسانه‌هایی که در بستر فضای مجازی، تنها یک اتفاق در ابزار اطلاع‌رسانی نیست.

در دهه اخیر هر کس یک گوشی هوشمند دارد می‌تواند بخشی از پیکره خانواده رسانه باشد. هرکس در محتواسازی می‌تواند نقشی داشته باشد می‌تواند بخشی از خانواده رسانه باشد.
هرکس که در انتقال این محتوا به دست مردم در جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی به وسیله این رسانه‌ها نقش داشته باشد.

اما اهالی محترم رسانه با کسی که محتوایی خلق می‌کند که این محتوا کم‌عمق این برای خلق یک نشاط آنی که صرفاً خاص مطالبات فضای مجازی است متفاوت هستند.

شما به دو سلاح مجهز هستید، یک سلاح دانایی نسبت به چگونه نوشتن نسبت به چگونه انتقال دادن سلاح دانایی نسبت به آنکه لید چیست؟ خبر چیست؟ گزارش؟ تحلیل، تیتر چیست این بخشی است که نشان‌دهنده اشراف شما نسبت به گزاره‌های انتقال مفاهیم هستید.

و اما بخش دیگر بخش محتوایی، بخش اندیشه محور بودن آن است.

یعنی شما می‌دانید ضرورت‌های جهان امروز، ضرورت فرهنگ لرستان، تاریخ لرستان،‌ آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی لرستان چه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی چیست و در راستای آن به تولید محتوا بپردازید.

بنابراین شما یک - دو سلاح دارید که دیگران ندارند.

شما شیوه و روش دارید، شما موضوعیت دارید، شما مبتنی بر یک محتوا، مبتنی بر یک تفکر، مبتنی بر یک اندیشه هستید که دیگرانی که در خانواده بزرگ رسانه به عنوان مفهوم یکی آن که انتقال محتوا است شما بسیار متفاوت هستید.

بنابراین کار شما ستودنی است، شما رکن چهارم دموکراسی هستید پر بیراه نیست که زبان مطالبه‌گری، زبان توسعه‌خواهی، زبان نقد شرایط موجود و جریان رهبریت کنش‌های فرهنگی و اجتماعی به دست شما اهالی محترم رسانه است.

از این‌رو برای خانواده رسانه یک ضرورت است که سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهد.

از این‌رو خانواده رسانه نیازمند آن است که اندیشه را پخته‌تر کند نیازمند آن است که ما با درک دقیق از شرایط موجود بتوانیم در حیطه مفاهیم خلاقیت به خرج دهیم در حیطه نوزایی فرهنگی خلاقیت به خرج دهیم.

اما در دولتی که گذشت رسانه در قیاس با سایر رسانه‌ها یک مفهومی را به عهده داشت یک مفهوم را در سینه داشت و به یک مفهومی متعهدتر است تحت عنوان جهاد تبیین که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است.

تبیین در اندیشه اسلامی، تبیین در عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین در عملکرد دولت مردم تولید دولتی که همگام با مردم بود، دولتی که برای مردم بود، این جهاد تبیین مدال افتخاری که بر سینه اهالی رسانه به ویژه اهالی رسانه لرستان می‌درخشد.

فرارسیدن روز خبرنگار که با یاد و نام خبرنگار شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام عرصه خبر و رسانه مزین است را به تمامی خبرنگاران عزیز، صاحبان قلم و اندیشه و فعالان عرصه مطبوعات و رسانه‌های گروهی استان لرستان تبریک عرض کرده از خداوند منان توفیق روز افزون خبرنگاران پرتلاش را در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و بیان خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رویارویی با جنگ‌رسانه‌ای دشمنان و همچنین همکاری و تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و سازمان‌ها و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی جامعه مسئلت دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha