پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
تصاویر/ پیاده روی اربعین مسیر نجف تا کربلا از دریچه دوربین

حوزه/ این دیدگاه و اعتقاد از طرف خانم که «شوهر من با خانواده به زیارت اربعین نمی‌رود، بلکه بخاطر فرار از ما یا تفریح با دوستان اقدام به این سفر می کند»، علت عدم رضایت این باشد نیاز نیست مرد چنین رضایتی را جلب کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پرونده شبهات اربعین، برنامه ویژه رسانه رسمی حوزه برای ایام اربعین می باشد که دو تن از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با حضور در حوزه‌نیوز به برخی شبهات اربعین پاسخ گفتند که در این شماره به انتشار پاسخ شبهه‌ای با موضوع «عدم رضایت خانم به سفر اربعین در اثر بدبینی نسبت به همسر خود در سفر زیارتی اربعین» از سوی حجت الاسلام رضا پارچه‌باف خواهیم پرداخت.

* شبهه

در روایت داریم که اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد، زیارت امام حسین و محبت ایشان را در دلش می‌اندازد.

در ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام بحث زیارت زیاد مطرح می‌شود. گاهی اوقات زوجین نمی‌توانند باهم به این سفر بروند و یک نفر (مثلا مرد خانه) می‌تواند برود.

آیا لازم است که این مرد رضایت همسرش را جلب کند؟

* پاسخ به شبهه

گاهی علت نارضایتی خانم این است که به همسرش سوظن دارد که تو می‌خواهی در این ایام با دوستانت گروهی برای خوشگذرانی بروید.

اگر واقعا علت نارضایتی این باشد، همسر حتما باید کوتاه بیاید، اگر کدورتی در خانه است که به خاطر آن همسر خانواده، خانه را ترک کرده باشد، اگر تو با او همراهی کنی و به او اذن بدهی، بهتر می‌توانی دلش را منعطف بکنی.

باید مرد خانه، دل همسرش را به دست آورده و او را در سختی های خانه همراهی کند.


دلیل دوم این است که این نوع نگاه همسر یک نگاه بدبینانه و سوء ظن است که همسر خانواده دلیل عدم همراهی در زیارت اربعین را تفریح دوستانه و یا فرار شوهر از خانواده می‌داند.

این دیدگاه و اعتقاد که «شوهر من با خانواده به زیارت اربعین نمی‌رود، بلکه بخاطر فرار از ما یا تفریح با دوستان اقدام به این سفر می کند»، یک نگاه بدبینانه و افراطی به مرد خانواده است.

اگر علت عدم رضایت این باشد، نیاز نیست مرد چنین رضایتی را جلب کند بلکه لازم است که با خانم خانواده صحبت شود تا شوهرش را در این مسئله همراهی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha